Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1117 ggr
LoveYourRabbit
2011-08-07 11:02
0

(M) Kritik - Cross

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle mer än gärna vilja ha kritik på domma bilderna, tagna med en Canon eos 500D och med objektivet E-FS 55-250mm 1:4-5.6 IS.
Jag har gjort bilderna en aning mörkare i PH, annars är dom helt oredigerade.

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

LoveYourRabbit
2011-08-07 11:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

LoveYourRabbit
2011-08-08 08:48
0

Puttar. Glad

Mimmi
2011-08-08 10:46
0

Det känns som att båda bilderna behöver lite mer svärta, speciellt den nedre.

De är inte helt skarpa heller, vilket inte är jättekonstigt eftersom det handlar om att fånga någonting som rör sig fort. Du hade nog kunnat ha en snabbare slutartid utan att ändra bländaren någonting eftersom bilderna nu, trots att du gjort dem mörkare, är rätt ljusa. Ett annat knep är att följa motivet med kameran under tiden du fotar.

Den första bilden tycker jag att kompositionen känns helt okej på, det är lagom luft uppåt och nedåt. Jag hade nog placerat motivet lite mer åt höger, men det är kanske en smaksak. Det hade nog skapat känslan av mer fart eftersom crossföraren då har lite mer utrymme framför sig, dit hen ska.

Den andra bildens komposition känns däremot lite fel. När man fotar något som rör på sig som i det här fallet är det oftast extra viktigt med kompositionen, då man med hjälp av den kan få fartkänslan att verkligen synas i bilden. Den andra bilden tycker jag att du har fått med alldeles för mycket av marken med på. Jag hade velat se en "luftfördelning" som på den första bilden. Om du jämför de två och tänker på detta kommer du nog förstå vad jag menar.

Annars är det två helt okej bilder. Exponeringen känns ganska bra, då du har fått med täckning i himlen också.