Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 653 ggr
divansson
0

Objektiv-Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag letar objektiv till min Samsung GX 1L. Jag fotar Travhästar, men denna kameran har jag bara ett 18-55mm till. jag vill ha ett bra objektiv gjärna fort. Så det ska vara bra, passa till min kamera och man ska kunna fota snabba rörelser utan att det blir suddigt.. Jag hittade ett objektiv.. Jag vet inte om det passar så bra till mig. men bara en fundering.. Länken;

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=5977439

Om ni vet nått objektiv som skulle passa, hör av er ;) Tack På Förhand!

MVH.Camilla

pekwall
0

Om du "ska fota snabba rörelser utan att det blir suddigt", måste du ha en snabb slutartid och för att få det måste du ha mycket ljus alt. ett ljusstarkt objektiv. Höja ISO-talet funkar också.

Niklas
0

#0: Det där objektivet uppfyller nog inte riktigt dina krav. Fast det beror förstås på vad man jämför med. Ljusstarka objektiv kostar mer.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

divansson
0

#1 okej, jo jag ska pröva det också..

#2 okej. nja.. men nog kan jag gå upp till iaf 10-15.000:-  även fasst jag vet att sånna objektiv som de flsta har kostar runt 20.000:- och uppåt..

Banio
0

Tänk på att även Pentaxobjektiv passar till din kamera. TYvärr finns det inte många ljusstarka gluggar till ditt system, men Tamron har en 70-200/2,8 på gång som borde passa för dina ändamål.

Kattapult
0

Jag har också en Samsung GX 1L ^^

Det står ju (precis som banio säger) att kameran funkar med nästan alla pentaxobjektiv.

Lycka till med letandet :)

divansson
0

#4 okej, ska kolla då ;) tack!

#5 okej :) tack ;)

Cavello
0

Jag använder teleobjektivet Tamron 70-300mm 4/f i ljusstarkaste läget. Fungerar utmärkt både på vintern i mörker och nu på sommaren.