Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 754 ggr
LindaKarlstrom
0

Försök till Macrofoton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I går gjorde jag mitt första försök till att ta macrofoton, ett blev jag faktiskt nöjd med och nu vill jag ha massvis med konstruktiv kritik då jag aldrig har tagit macrofoton förut ;)

Mandrakonian
0

Den bilden gillar jag , du fick med vackra färger och vinkeln är bra . Jag brukar inte klaga på bilder men du kan tänka till nästa gång att ta bort störande pinnar eller blad som kan störa helheten i bilden. Bra jobbat!!! Mvh/Mandrakonian.

LindaKarlstrom
0

Tack så mycket! Det ska jag tänka på tills nästa gång :)

montax
0

Klart godkänd macrobild. :-)

Fint ljus, bra skärpedjup och komposition. Det enda jag kan anmärka på är kvisten som hänger ner vid blomman.

Gör som alla naturfotografer, städa runt motivet. Plocka bort störande grässtrån, löv odyl för att få en renare bild. Det ryktas om att naturfotografer har en nagelsax i fotoväskan för att klippa bort grässtrån. :-)

LindaKarlstrom
0

3#. Kvisten som hänger ner vid blomman? Menar du det där gråa från högra hörnet? Om du menar det råkar det vara så att blomman sitter fast på den :)

En nagelsax? Haha, då är det bara att gå ner på ICA och handla en sån om det blir att ta mer macrofoton.

montax
0

Jag borde nog lägga av med fotot, jag ser ju som en kratta! Skrattande

Ok, kvisten får vara kvar. Flört

Cavello
0

Fin bild men tänk på att ta bort störande objektiv.

Men jag förknippar Macro mer med "Close" alltså väldigt, väldigt nära.

broderbluff
0

Grymt härlig bild.

#6 du menar nog Objekt.

ciss
0

Jättefin och härlig bild. Stör mig på kvistarna/pinnarna.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

LindaKarlstrom
0

#5. Allt är inte så lätt att se vad det är, kvisten som blomman sitter fast i överlevde inte vintern, men det verkar det som att blomman gjorde.

#6. Jag tycker det är en rätt så närbild? Med tanske på att "spröten" sitter fast i mossan ochh är inte alls stora.

#7. Tack så mycket! :D 

#8. om du menar den gråa pinnen från högra hörnet är det så att blomman sitter fast i den, redan skrivet högre upp….

jojjehanna
0

Fast jag tycker att pinnen uppe till höger passar bra i bilden, den ska inte bort (kan ju inte tas bort heller)