Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 609 ggr
irma
0

Photoshop Elements 4

Håller just på att ladda ner en demo verison av photoshop elements 4
Är det denna version som ni alla som använder photoshop har? Eller är den dyrare varianten CS?
Har idag paint shop pro 8 och funderar på att uppgradera den till 10 eller helt enkel sadla om till photosho elements.

Ni som har båda programmen, vilken är bäst tycker ni? Har paint shop något som photo shop elements saknar och vice versa?

tacksam för alla svar, råd och tips

Robert
0

Jag tror du kommer väldigt långt med Elements och även PaintShop Pro. Det gäller bara att ge programmen tid.

Hade jag haft möjlighet att ladda ned alla manualer och tourturials direkt till HD:n mellan öronen så hade jag gjort det för länge sedan. Den enda mjukvaran som gäller för mig är Training by Doing, tidskrävande men det finns inga genvägar.

Hälsningar

Robert

irma
0

#1 har haft paint shop i många år, började med version 7 och uppgradera den till version 8.  Hade en testversion av 10:an men datorn krånglade och allt hängde sej i den demon så jag tog bort den, men jag fick lite uppfattning om det som var nytt… jag ska testa photoshop så får vi se om ekonomin tillåter en uppgradering.

Robert
0

#2, jag skulle nog köra vidare med PaintShop. Och vi på Foto.iFokus behöver även bevakning av det programmet.

Tack på förhand!

Hälsningar

Robert

Lena W
0

Hej!

Använder sedan en tid tillbaka Elements 4 och den är mycket bra. Man kommer långt med denna.

Igår installerade jag RawShooter Essentials 2005 som ett komplement i och med att jag enbart fotar i råformat. Har testat den på några bilder och jag är mycket nöjd.

Lycka till!

Lena

Robert
0

Lena W, varför arbetar du inte med Camera RAW som följer med Elements. Jag själv tycker Camera RAW är ett strå vassare än RawShooter Essentials.

Hälsningar

Robert

irma
0

#4 den räcker säkert bra elements 4, men nu har jag beställ paint shop 10 och har den som demo just nu och jag tror att den är ett strå vassare,, men jag gav inte elements just nå tid ..tyckte mest den var svår arbetad men det beror nog på att jag är van paint shop. så jag kör vidare på det program jag är van vid. Fick den billigare också genom att jag köpte uppgradering från paint shop 8