Nikon D90?
Jag har haft en Nikon D5000 nu i över ett år. Nu funderar jag på att sälja mitt kamerahus och köpa en Nikon D90 istället. Jag tänker mest på den inbyggda AF-motorn som inte D5000 har. Jag fotograferar mycket självporträtt och har nyligen köpt ett nytt objektiv utan inbyggd AF-motor som jag blev förtjust i. Jag vill inte gärna sälja det objektivet och köpa ett nytt eftersom det passade min ekonomi just nu och jag gillar det mycket. Jag är väldigt intresserad av fotografering och vill gärna bli fotograf i framtiden. Skulle det vara värt att köpa en Nikon D90 och sälja min gamla? Vad tycker ni? Har lite beslutsångest, men det lutar åt att jag köper Nikon D90 ..
Tacksam för svar! :)
/Linnea
Kram Nea
Jag personligen trivs allra bäst med en D90 i handen, så tycker absolut du ska köra på det!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja autofokusmotor vill man ju ha så att man kan köpa de objektiven man vill, d90 verkar vara nice;)
Jag bytte upp mig från D5000 till D90 vilket jag är otroligt glad för :)
Jag kan inte annat än att älska min D90 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för svaren! :D Nu är mitt val mycket enklare!
Kram Nea
Varför inte välja d7000? Det är uppföljaren.
För ett och ett halvt år sedan bytte jag upp mig från D40 till D90 och det var ett jättebra uppbyte! Funderade på D300 men D90 är alldeles perfekt för en hobby/halvseriös fotograf tycker jag :) Sen tycker jag du ska kolla upp uppföljarna som har kommit :)
Jag har en D90 och är extremt nöjd! Väldigt bekväm och lättstyrd.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin