Vad vill folket se?
Hejsan
Vill bara höra vad ni är intresserade att se på för foton när ni tittar in på en fotohemsida/fotoblogg.
Har en fotoblogg men känner att bilderna kanske inte är så där intressanta och då är tips alltid bra :). Så svårt att fånga det intressanta i en bild, men även svårt att hitta en intressant bild att fota
mvh Ann
Anns fotoblogg: http://annsfoton.blogg.se/
Det går nog inte att generalisera vad folk vill se. Alla har sina intressen. Jag gillar makro- och detaljrika bilder och tittar sällan på t ex resebilder.
HH
Jag har en blogg på min hemsida där jag lägger upp bilder med anknytning till vad som har hänt sen sist och också bilder på vår hund och vad vi sett på våra hundpromenader .
Min hemsidan är väl mest till för släkt och vänner.
http://aobhem.weebly.com/index.html
Kankse ska du fundera på vilken typ av folk du vill nå med din fotoblogg och försöka anpassa innehållet efter det.
Värd för Pensionärer
Själv tycker jag det är intressant att titta på bilder som är lite utöver det vanliga, och bilder där det händer saker, som t.ex bilden jag kallar för "trapphuset" från min tråd "Digitalbilder" den tycker jag är ganska intressant att titta på (även om inte någon här på Foto i Focus har visat någon uppskattning för den).
Sen tycker jag också det är intressant med lite bildinformation. Var bilden är tagen, vilken kamera och objektiv som användes, iso och bländare m. m
Mvh Ove 555
Det beror helt på vad jag är ute på för uppdrag. Tittar jag på konkurrenterna vill jag se bilder från samma evenemang jag själv varit på för att jämföra motiv och kvalitet.
Tittar jag på mina fotogurus vill jag se något extra ordinaire och filura på hur de fick till det. Kollar jag på en fotoblogg vill jag se vackra snygga bilder vilket inte behöver vara jämställt med superduper kvalitet vad gäller teknik och förmåga.
Summa sumarum tror jag inte man kan tillfredställa alla utan då är det bättre att tillfredställa sig själv och publicera det man själv gillar och tror på vilket i sig leder till högre trovärdighet eller hur man nu ska uttrycka sig :)
#4 Jag tror att du har helt rätt där i sista stycket.
HH
Precis, svårt att generalisera och säga hurdana bilder folk vill se på. Ser man flera bra bilder av en viss fotograf så vill man gärna ser mer bilder av denne. Vad man sen fotograferar är inte lika viktigt, men det kan ju ändå vara smart att på sin hemsida dela upp bilderna i olika kategorier, om man fotograferar vitt skilda motiv.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus