Vad ska jag ha för objektiv?
Hejsan. Jag är fortfarande inte så super bra på att fota, men jag lär mig mer och mer för varje dag. Dock har jag lite frågor.
Jag tycker om att fota det mesta så som djur, natur och såklart människor. Jag skulle dock vilja ha lite nya objektiv då det tillhörande har dina begränsningar. Jag brukar ofta fota på häst tävlingar, då man inte alltid har möjlighet att komma nära ekipagen. Dessutom skulle jag till hösten också vilja ha möjlighet att fota lite under jakt säsongen. Men då kan man inte använda de objektiv som tillhör kamerorna, då deras zoom inte räcker så långt.
Då är min första fråga, vilket objektiv med bästa möjliga zoom, som inte är allt för dyrt tycker ni jag ska ha? Då jag vill ha en bra möjlighet till att ta snygga bilder fast vill ha så bra zoom som möjligt?
Min andra prioritering vad gäller objektiv är ett fokus objektiv. Då jag är otroligt dålig på det här med vad objektiv och vad allt det innebär heter så kan jag knappt någonting. Jag vill kunna fota insekter, blommor, ja jag vill kunna fota så mycket jag bara kan nära! Vad ska jag då ha för objektiv?
Min kamera är en Nikon D3100.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Rekomenderar 18-105mm objektivet från Nikon starkt! Ganska så bra zoom & alltid fina färger. :)
För bättre macro kan du ju köpa till 1-2 close up filter, kostar inte mkt. Finns att köpa på de flesta ställen där de säljer kameror & kameratillbehör. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥