Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1130 ggr
diesel92
2011-07-24 15:48
0

Objektivet vibererar!?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hjälp :O Jag skulle fota igår och när jag satte dit objektivet och satte på kameran började objektivet vibrera!!

Det slutar vibrera efter ca 3-5 sek när jag har satt på/stängt av kameran, när jag skall ta kort vibererar det också och jag tycker det låter lite skumt när kameran/objektivet fokuserar.

Jag har en Sony a300 och ett sigma 70-300 mm telezoom objektiv. Det har ALDRIG varit något problem med det tidigare, och såvitt jag vet så har det inte varit utsatt för stötar eller slag.

fidojunior
2011-07-24 17:25
0

Har likadan kamera och hade faktiskt ett liknande problem två gånger med min, fast då med kitobjektivet. Har för mig att min också började vibrera och låta hemskt när man satte på & stängde av den och när kameran fokuserade. Jag fick lämna in den på reparation. :P Andra gången var det samma problem så fick lämna in den igen men den gången bytte de ut en grej, vilket jag tror att de inte gjorde första gången.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

fidojunior
2011-07-24 17:26
0

Juste, om du har fler objektiv.. blir det samma problem med andra eller bara med just det objektivet?

Hälsningar Olivia

diesel92
2011-07-24 20:25
0

Har ett kitobjektiv som funkar som vanligt.

fidojunior
2011-07-24 20:28
0

Okej, då är det antagligen fel i objektivet. När min hade problem så var det i objektivet, något hade lossnat och slog emot något.

Hälsningar Olivia

Po A
2011-07-24 21:21
0

Jag tippar på att det är focuserings skruven som är kass, jag hade själv ett till min a200 och den knorra en hel del. Jag dela objektivet och såg att skruven eller tappen som ändra focuseringen i objektivet var helt utslitet i kuggarna…

diesel92
2011-07-25 09:47
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ska se om jag kan ta med objektivet upp idag och någon kan kolla läget på det.

När det vibrerar och jag har zoomat ut så zoomar objektivet "tillbaka" igen.