Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 558 ggr
mjuhm
2011-07-22 16:52
0

Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Foto: Rufus, mitt marsvin.
Kamera: Systemkamera Nikon D3100

Fotad i "FINE", & färgen har redigerats direkt i kameran.
Kritik önskas.

Är nybörjare på allt sånthär.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
2011-07-22 16:58
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Foto: Sophie, min kanin.
Kamera: Systemkamera, Nikon D3100.

Fotad i RAW & redigerad direkt i kameran (färgen då).
Kritik önskas!

cinna
2011-07-22 18:25
0

#0 Jättefint ljus tycker jag!! Hade önskat lite mer upprätad bild, men jag vet att det är jättesvårt!

#1 Fin komposition som gör att jag undrar lite vad det är kaninen tittar på där utanför bilden. Snyggt!
Tycker det är lite synd att hon är fotad i skuggan eftersom hon blir lite mörk då, men det uppvaägs ändå av kompositionen!

Jobba på! Flört

JazzBass
2011-07-22 21:12
0

Jättefina bilder tycker jag, speciellt den första. Han ser lite rädd ut där vid staketet, och kompositionen med mycket luft bakom honom förstärker det intrycket samtidigt som det ger djup åt bilden. Dessutom fin exponering, bra ljus, snyggt skärpedjup och fin skärpa. Men det är ändå uttrycket som gör bilden tycker jag.

Andra bilden kunde kanske ljusas upp lite grann, annars är den också riktigt bra. Gillar kaninens blick men inte det ljusare området bakom som ligger i solen, det stjäl uppmärksamhet från kaninen. Annars är det inte nåt fel med att fotografera med motivet i skuggan som du gjort här, ljuset blir jämnare och mjukare, och inte så hårt som det är i direkt solljus. Vill du köra med lite finlir kunde du också försöka få en lite annan Vitbalans på själva kaninen i efterbehandlingen, då den är lite kall där i skuggan medan gräset i solen är i varmaste laget. Det är dock lite knepigt att få till och du har en hyfsad kompromiss här i alla fall.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

mjuhm
2011-07-23 00:21
0

#2 & #3 Tack så mycket både för berömmen & kritiken:)

& jag ska jobba på dethär med skuggan & det:)!

DeniceP
2011-07-24 15:39
0

#0, marsvinet skulle varit i nedre vänstra hörnet istället, med luft ovanför och framför :)

#1, för mycket luft under, kaninen skulle varit nere i hörnet istället!

Annars tycker att bilderna är jättebra, liiite väl gula bara :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!