Bildkritik
Jag tycker att himmlen bakom är väldigt häfftig. Och i övrigt tycker jag också bilder är "korekt", lite sne horisont. Men den ger mig inget. Vad vill du säga med bilden? Jag får ingen kännsla. Rolig liten maskin du fått med =)
Jaqueline
Jag gillar faktiskt bilden. Får en känsla av att du som fotograf är den sista arbetaren att lämna grustaget för dagen. Solen håller på att gå ner - skall du hinna in i bilen och börja köra ut ur skogen innan mörkret tar dig? Solen mot träden (granarna?) i bakgrunden är framtiden. Morgondagen, då du åter är på plats i grustaget…
Funderar lite på varför det just är en solnedgång jag tänker på - det kan ju lika gärna vara att du är först på plats på jobbet och solen är på väg upp?
mvh Martin

Jag gillar också bilden. Den ger mig många positiva känslor och väcker min nyfikenhet att vilja veta mer om både landskapet, fotograferingstillfället och fotografen.
/Perla

Jag forstar inte bilden alls. Det enda jag ser ar ett grustag med en maskin. Om det var meningen sa ar det ju jattebra! Kanske du kan beratta mer om varfor du tog den har bilden, da det onekligen verkar som om vi som ser den har helt olika reaktioner till den, och det ar ju valdigt intressant tycker jag! Var ditt mal att dokumentera gropen eller att ta en vacker landskapsbild?
Tycker det var en bra bild, himmlen var häftig samt solstrålarna som spelar över grushögarna. Tummen upp.
Mvh Bengan
Jag gillar bilden. Vid första anblicken trodde jag att det var små berg, sandhögarna alltså. Ger mig en lugn och rofylld känsla.
Tack så mycket för alla kommentarer. Mitt syfte med bilden var inte så avancerat. Bilden är tagen vid en grusgrop som ligger intill mitt motionspåre. Har passerat den många gånger. Tyckte ljuset var lite speciellt denna kväll och tänkte att även dom vardagliga och till synes tråkiga platserna kan bli ett vackert motiv.
Anledningen till att jag la upp bilden här var mest att jag har mixtrat med himmelen i photoshop för att jag ville få den mer dramatisk. Kunde inte bestämma mig om jag tyckte resultatet blev bra eller ej.
Men som sagt var jättekul med både positiva och negativa kommentarer.