Hästbilder. Kritik

Jag tycker alla ser likadana ut och saknadena av något som fångar ens intresse.
Men jag ger dig ett tips, lägg inte upp så många bilder åt gången om du vill att folk snabbt ska kunna ge kritik.
Någre bilder är undexponerade som du kan fixa till i bildredigeringsprogram. Men svårt att se bilderna när de är så små. Lättare att ge kritik när man ser större bilder
Instämmer med #5 om att de ser likadana ut. Tycker det är fotade på lite långt håll. Håller också med om att det är synd att bilderna är lite små, men ljuset var mysigt. Men annars berör de mig inte speciellt.

Håller med ovanstående. inget fel på bilderna alls, men de säger inte så mkt. Man skulle kunna arbeta mer utifrån ljuset, för det ser ut att vara väldigt härligt ljus. Annars väldigt fin häst, med mkt fina gångarter :D

Inte sådär jättebra men inte dåliga heller. Sista och 2# var bäst.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Bra skärpa i alla bilder!
#0 Gillar jag, fina skuggor som ger djup och bra kontraster i bilden. Härligt kvällsljus. Tråkigt med hästen placerad i mitten av bilden. Hade placerat henne/honom mer till vänster.
#1 Känns lite platt och tråkig och fel Vitbalans?
#2 Bra ljus, lite gul. Jättetrist komposition tycker jag, dels borde du ha mer luft över ekipaget och skära bort nästan allting under och sedan ha mycket mer luft framför hästen. Annars en bra bild.
#3 Tråkig tyvärr. Ingenting fångar ens intresse. Du skulle stått närmare, ställt in vitbalansen annorlunda och gjort något annorlunda av bilden.
#4 Den här är finast om man tänker på hästens position. Den delen av galoppsprånget är en av de finaste och motljuset är vackert. Den här gången blir det dock som en vit "dimma" mellan dig och kameran - vilket tyvärr tar bort känslan i bilden. Även här - mer luft över, mindre under, mer framför.
Du har bilder som är mycket bättre, kämpa på! =)
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling