Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 540 ggr
texasmamma
0

Kritik - Snigelserie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha kritik på denna bildserie, vet inte i vilken grupp jag ska lägga den.

Jag gillar färgerna och enkelheten i bilderna och ska försöka få till det med nån slags tre-bildsram

Funderingarna är många. Komponeringen? Placeringen, bör "skalen" placeras rakt under varandra? osv

Alla tankar, idéer och tips tas tacksamt emot

[mysvensk]
0

Otroligt snyggt! Bra skärpa över snigeln och fin mjuk bakgrund! Härliga och passande färger för motivet!

Schnauzertik
0

Ja det är inte lätt att komma med kritik på denna serie.

Bra och väl genomförd idé.

För att ändå försöka vara petig:

Inget som egentligen stör men det ser ut som om ljuset snett från vänster ger reflektioner i snigelns övre vänstra del.

Man kan kanske prova med något mindre oskärpa framför snigeln på andra och tredje bilden, men jag vet inte om det blir bättre eller sämre.

Totalt sett en bra berättelse om starten på en snigelvandring.

Värd för Pensionärer

majlar
0

Härlig bildserie på en fin snigel.Glad

Aviendha
0

Jag tycker jättemycket om bilderna, vilket måste vara bra för en snigelrädd person ;) Enkelheten och färgerna tilltalar mig verkligen, och det förstärks av "trilogin".

Jag tror nog att jag hade velat ha skalen placerade i en mer lodrät linje, fast samtidigt så bildar de nu en lätt diagonal och de individuella bilderna drar kanske störst nytta av nuvarande placering.. Jag vet inte om jag kom fram till något där mao. :P

JazzBass
0

Jättefin bildserie! :-) Fin skärpa, trevligt ljus och bra bakgrund. Enhetliga färger och inget som stör bildupplevelsen. Fint fotat!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

texasmamma
0

Tack för alla kommentarer och era tankar/reflektioner.

Det får nog bli lite på diagonalen för jag tycker det ger en känsla av det tar tid för snigeln att komma igång. Hade de varit lodrätt så hade den hunnit rätt långt in i bilden på den sista… vill att det ska kännas lite "segt"