Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 765 ggr
olina95
2011-07-16 20:13
0

(M) Blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge mig konstuktiv kritik på denna bild :)

[sakring]
2011-07-16 22:43
0

Ursäkta men är det konstnärligt att inte ha folus på det man fotar?

[Maine]
2011-07-16 23:43
0

#1  Hur menar du nu? Har för övrigt inget att kritisera, jag tycker att det är en fin och mjuk bild.

olina95
2011-07-17 13:38
0
#1, man bestämmer väll själv vad man tycker är fint eller inte? Just den här bilden är ju fokuset på blomman bara, vilket jag tycker är fint.
izabellakarupovic
2011-07-17 13:46
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fin och lugn bild!
Ett tips! :) För att blomman ska få mer ''liv'', så testa att ta bilder från olika vinklar, t.ex.. att himeln kommer med lite, så bilden för lite ljus, det gör jättemycket.Här är ett exempel:

[sakring]
2011-07-17 14:08
0

#3 Du behöver inte skrika. Fokus är INTE på hela blomman, ser du inte det så skaffa glasögon.

MonisN
2011-07-17 14:59
0

#5 TS ville ha konstruktiv kritik på sin bild. Din fråga är ingen konstruktur kritik utan ett tydligt exempel på hur man inte uppför sig i ett forum. Håll dig till ämnet och sluta ge dumma kommentarer.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Schnauzertik
2011-07-17 15:02
0

Fokus är helt korrekt och ligger på vänstra mitten av blomman och ett par gula "kronblad?" liksom en del av det övre gröna ligger i fokus, resten blir något luddigare pga skärpedjupet, men bilden är tagen med bl 8 så det finns inte så mycket mer att göra om man vill ha denna fotovinkel och avstånd.

Jag stör mig inte på detta i denna bildstorlek.

Tror att jag gärna skulle sett alla kronbladen

Värd för Pensionärer

[sakring]
2011-07-17 17:37
0

# 6 OK jag ändrar mig väl då och säger att jag inte tycker bilden är bra för att fokus inte ligger på objektet dessutom skulle även jag vilja se alla kronblad.

olina95
2011-07-20 11:06
0

Tack så mycket, ska tänka på att lägga fokus på alla kronbladen till nästa gång :)

#5 Det var inte meningen att ''skrika'', då det automatiskt blev med fet stil.  Dessutom menade jag inte heller att fokuset låg på hela blomman, utan på blomman. Men att slänga ur sig dumma komentarer är inte att ge kritik.

#4 Tack så mycket, det ska jag verkligen tänka på :) Jätte fin bild!

Inaarah
2011-07-20 11:14
0

Väldigt fint komponerad bild, och fokuset ligger, enligt mitt tycke, precis på rätt ställe. Skulle man se alla kronblad hade väl det varit bra, men jag känner att det inte heller är nödvändigt. Ligger skärpan bara på delar av blomman kan jag tycka att det ger lite mer "mystik" i bilden på något vis, och fångar ens intresse att titta noggrannare.

Gillar skarpt att det gula återfinns längre ner i bilden och stjälken liksom flyter ihop. Något "störande" skulle dock vara det vit/gråa i bakgrunden, men eftersom det inte är så framträdande tycker jag förvisso inte det gör någon större skillnad.

Har faktiskt inte någon mer direkt konstruktiv kritik - tycker du fick till en fin bild. :)