Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-hård
Läst 2278 ggr
felixhaljeskog
0

(H) Motorväg 15 sek slutartid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde ett försök på att fota en motorvägen med 15 sek slutartid, tycker inte de vart så bra men var lite nöjd endå för de e första gången ja tar en sån bild :P

Fridaybrew
0

Du får inte skrämmas så där!!!! Fan man kan ju tro att det var polis med fartkamera =))))

Långa slutartider är roligt att leka med.

http://imgur.com/gallery/93PsT

/Fridaybrew

Fridaybrew
0

Langar in lite andra roliga grejer med långa slutar tider. En film gjord med hjälp av fotografier, killens youtubekanal är en guldgruva =)
http://www.youtube.com/watch?v=4SWfPoITlP8

En ok light painting tutorial:
http://www.youtube.com/watch?v=4IS-DBZEXcA

/Fridaybrew

felixhaljeskog
0

Hahaha ne då ja e ingen polis ! :P
aa shit va cool bild ! :D ska kolla de andra oxo !

Goseflir
0

Älskar att leka med långa slutartider!

En fråga dock, det ser ut som att det var rätt mörkt ute  fast jag tycker aldrig det blir mörkt ute längre :P

Vilken tid var du ute? :)

http://gosmagen.wordpress.com

felixhaljeskog
0

igår kväll va de ganska mörkt efter som de va väldigt mörka moln på himlen :P men jag va ute och fotade runt 11-12 på natten kanske :)

Goseflir
0

Måste smita ut när sambon sover nån natt tamefan :D

http://gosmagen.wordpress.com

felixhaljeskog
0

haha gör de ! :P

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta är jag också sugen på att testa! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

felixhaljeskog
0

gört de e kul att hålla på med :D

Emaljoh4
0

Måste man ha stativ?

felixhaljeskog
0

mja de e ganska bra annars blir de suddigt som fan :P men jag själv stallde kameraan på själva broräcket då låg den still hehe :)

Emaljoh4
0

#11 Tänkte mig något sådant. Glad Att ställa den någonstans och inte hålla i handen.

Lindaaxelsson
0

Jätte fin bild för att vara första gången, har aldrig testat fota såna där bilder, men något jag skulle vilja testa :) Finns det något man bör tänka på?

Mimmi
0

Hur är det, vill du ha kritik på den här bilden? Ingen annan i tråden har ju gett kritik, så du vill kanske bara visa upp den? Isåfall har du placerat tråden lite fel! Jag sparar på min kritik så länge!

felixhaljeskog
0

#13 Tack ! mja ha stativ eller ställ den någonstans stadigt ! :)
#14 jag vill faktiskt ha kritik som de står, men när folk skriver att den e fin så tackar man ju :) men du får gärna säga vad ja kunnat göra bättre och så :)

DesK
0

Jag tycker att bilden är fin Glad

Om man inte kan eller vill släpa runt på ett stativ kan en bönpåse vara ett bra alternativ.

/Désirée

Mimmi
0

Det första jag tänker på när jag ser bilden i nuläget är att vitbalansen inte alls känns rätt. Bilden är alldeles för gulröd. Detta kan du enkelt ordna i ett bildbehandningsprogram. Med rätt Vitbalans kommer inte bara bilden överlag bli bättre, utan ljusspåren kommer att träda fram på ett snyggare sätt också.

Bilden ser inte riktigt helt skarp ut. Detta kan bero på en rad olika saker. T.ex. att du fick kameran att röra lite på sig när du tryckte ned avtryckaren (sådana här tillfällen bör man använda fjärrutlösare), att du ställde skärpan fel eftersom det var så mörkt, eller att du hade för stor bländare (du har använt 5,6 - lite mindre är nog att föredra till sådana här bilder). Fundera lite på vad det kan bero på så du vet vad du har att tänka på till nästa gång!

Jag tror att du kan ta riktigt snygga sådana här bilder när du testat några fler gånger. Ge inte upp!

Fridaybrew
0

Har man inte fjärrutlösare funkar timern utmärkt =)

/Fridaybrew

Mimmi
0

#18 - Jo, absolut!

felixhaljeskog
0

#17 men hur ändrar man vitbalansen på t.ex photoshop?
Ja jag tycker och så den vart för gul röd aktig…

men jag tog den här ganska snabbt, så orkade inte ändra bländaren och de men ska absolute göra de nästagång ! :)

Tack för kritiken iallafall och nej Jag ger aldrig upp ! :)

Mimmi
0

Jag använder inte själv Photoshop så jag kan inte ge dig instruktioner. Däremot finns det säkert massvis med guider på internet. Jag rekommenderar att du googlar på t.ex. "whitebalance photoshop", så lär du få gott om bra resultat direkt.

[mysvensk]
0

Jag gillar färgerna, pillra inte för mycket med vitbalansen tycker jag, det rödgula är som en stor del av charmen med bilden:)

felixhaljeskog
0

#21 okej tack ! :)
#22 hehe okej ja alla är vi olika! ska kolla hur de blir me vitbalansen gillar ja de inte så får den vara som den e :P