Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 390 ggr
mihe
0

Tema inför våren el. sommaren?

Brukar ni köra med tema-veckor el. liknande? Jag tänkte nu med vårens ankomst. Jag har pollenproblem sen några dagar tillbaka så den är defenitivt på väg även om det inte syns denna snöiga dag här i Sthlm.

/Mia

Robert
0

mihe, sajten har varit igång ½-år och vi brukar inte göra någonting än så länge. Har du någon idé, ska vi ha lite temaveckor under våren? Vad säger du om det?

Hälsningar

Robert

Faxlin
0

Är inte sajten äldre än så? Med allt material du har här inne så trodde jag faktiskt du hållit igång lite längre. Ruggigt bra jobbat Robert, jag blir bara mer och mer imponerad av dig som Sajtvärd.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenet
0

Ett roligt tema vore väl att vara ute och jaga första vårblommorna. Det har väl ibland spontant blivit teman, som snö, tulpaner, vattenbilder, svart-vita bilder, träd och fåglar. Mihe, starta ett tema så hänger vi på

Hälsningar Kenneth

Robert
0

#2, tack ÅsaF.

Jag kan avslöja ett par saker till, jag har fotograferat seriöst sedan ett år tillbaka. Det innebär att jag kom igång att vara Sajtvärd bara efter ett ½ års erfarenhet av fotografering.

Och så är jag väl den enda i redaktören/skribenten i världen, eller en av dom få, som har sämsta tänkbara betyg i sitt hemspråk. Alla mina svensklärare har gett mig 1:or. Jag fick tom bättre betyg i franska, tyska och engelska i skolan.

Hälsningar

Robert

mihe
0

#4 Du är toppen Robert!

Ja vad säger ni. Ska vi köra vårtema under mars månad? Med start 1 mars?

Ni som har skolbarn och sportlov i dagarna kan väl ha ett sportlovstema?  En idé bara.

/Mia

precis
0

i lördags gav jag min gamla ruttna digitalkamera till min systerdotter som fyllde 8. gav henne ett "projekt", fota minst ett kort om dagen, det ryms 150-160 bilder. så jag får väl en himla massa vår-tema-foton framåt skolavslutningen :)

irma
0

#0 Vårtema låter roligt,,, fast det känns som om våren är avlägsen här med,,snöar för fullt idag,,,, men våren kommer så småningom,,
Det är konstigt det här med pollen,,, man tror att det ska komma när björkarna slår ut men det kommer mycket tidigare. Usch,,inte kul mihe med pollen allergi,,måste vara enormt jobbigt,, själv har jag turen att inte känna av det. Man ser på möblerna på altanen som blir grön av allt pollen,,man torkar av och efter en timme är det lika grönt igen..

irma
0

#4 glömde,,, du är suverän som Sajtvärd,,och alla dessa intressanta artiklar Robert,,du skriver så man förstår,, din svenska lärare måste ha haft dyslexi :-)
och dina bilder är suveränt fina,,, du har en medfödd talang för foto skulle jag tro,,, lätt för att lära också… du satsar på rätt grej och jag hoppas du kan försörja dej på foto så småningom

Skrattande

Thea
0

Låter jättekul!

Robert: *sitter i fullständigt chocktillstånd* Jag var fullständigt övertygad om att du hade hållt på med foto läääääänge. Du verkar otroligt duktig och kan se saker i bilderna och se bildernas förutsättningar som vi "vanliga dödliga" ibland har problem med. Jätteimponerad! Jag trodde också att sidan var betydligt äldre än så…

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Fotord
0

Ett brinnande intresse fixar det mesta.

Tänk vad man skulle kunna prestera om man varit så fokuserad dagligen inom alla sina projekt.

Robert
0

#9, tack thea. Då finns det goda förutsättningar för dig om jag har lärt mig lite om fotografering.

Hälsningar

Robert