Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 467 ggr
Anna
0

Skoluppsats - fotografering

Jag ska skriva en uppsats i skolan om ett valfritt ämne eller någonting man gillar/gör på fritiden. Jag valde fotografering som ämne och tänkte nu bara fråga lite om det är något speciellt ni tycker är extra viktigt att få med?

Jag ska prata i 3-5 minuter, varker mer eller mindre och det kan handla om allting som har med kamerror och foto att göra.
Menar inte att ni ska göra uppsatsen till mig, utan bara ge lite tips på vad som kan vara bra att ha med, så att jag inte glömmer något viktigt.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LindaKarlstrom
0

Lyckost dig, på svenska ;) Ska hålla ett 8 minuter långt föredrag om "The art of photography" på engelska som du ser ><

Jag tänker i alla fall börja med att berätta om Camera Obscura, sen som världens första bevarade fotografi, och ifrån det "arbeta" mig frammåt mot dagens kamera och hur man fotar i dag :)

Abico
0

Berätta lite om de största kamera tillverkarna?
typ Nikon, Canon osv.
Kommer inte på något mer just nu. Lycka till med det, imorgon ska jag stå och läsa om Pluto (planeten/ isklumpen) för 15 pers i minst 5 min. Det svåra är nog att få deras intresse, prata är jag bra på :P

Kram Hanna

Hanna 

Martin
0

Skall du bara prata i tre minuter, så kanske du skulle välja ut en bild som har en historia, och prata om den. Hur du tänkte, vilka förberedelser och dylikt. Eller, så pratar du om hur du hade tänkt realisera en fotodröm du har (om du har någon).

Ex 1; I min intervju med Andreas Kanon om rovfågel/fågelbilder, berättar han kort om hur han lade 200 timmar på att få en hökuggla på bild. När tillfället kom, så att han hade månen bakom ugglan och molnfritt, så hade han 3 sekunder på sig att ta bilden.

Ex 2; Min egen fotodröm: Att under en "expedition" i Sverige fotografera "The Big Five - Swedish version" :o) Dvs en bra och intressant bild på varg, björn, lo, järv samt människan. Givetvis i vilt tillstånd…

mvh Martin