Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 577 ggr
Sussi89
0

Vilken kamera skulle passa mig?

Hej jag kan inget om kameror, har en vanlig billig digitalkamera.

Men jag skulle vilja byta upp mig till något bättre…som en systemkamera. Men jag har ingen aning om jag jag ska kolla efter.

Jag vill ta bilder på vardagliga saker; mina djur, min familj och lite natur :)

Jag vill få bättre bilder än min digitalkamera kan ge, det blir ofta suddigt om djuren rör på dig, och det blir aldrig rikigt bra skärpa!!

Så vad föreslår ni? Någon bra nybörjarkamera som ändå är bra!

Tacksam för alla tips! :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Cochon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nikon har två bra nybörjar kameror som heter D3000 & D3100. Men sedan finns det en massa andra kameror också, om du t.ex älskar färger så ska du nog leta efter Pentax K-r. Tror att den finns i upp till 120 olika färger. ^^
Fast något som jag skulle vilja rekomendera är att du ska lära dig vad ISO, bländare & slutartid är för något, jag kan garantera att det blir mycket roligare att fotografera då. :) Dess utom blir bilderna bättre då. Det finns en jätte bra artikel här på sajten om just bländare, slutartid & ISO. :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

DesK
0

Om du vill ha en systemkamera så är det enkla svaret att det finns inga dåliga systemkameror, så det är din plånbok som avgör vilken du väljer. Sen behöver du minst ett objektiv för att kunna använda systemkameran. Om du istället vill ha en bra kompaktkamera med många inställningsmöjligheter så bör du välja någon av de lite dyrare sådana, exempelvis Canon G12. Kom ihåg att den bästa kameran är den du har med dig!

/Désirée