Valp

Bilden ger mig dåliga vibbar, främst för att snöret är åtdraget om halsen på valpen.
Rör det sig om en valp tror jag att bästa träningsmetoden numera innefattar klicker, och att man inte bör sätta på ett koppel som dras åt om man inte är mycket skicklig på att hantera det. Hunden ska egentligen aldrig någonsin dra i kopplet, men när det händer, så är det ju också för det mesta någon i andra änden som drar.
tror inte inte hon var ute efter hur en hund hanteras, tycker bilden i sig är bra och man ser att hunden busar och drar i kopplet.
#2 Tror han menar att man ser hur kopplet trycker och att det ger en dålig känsla trots att bilden i sig är bra.
#2 TS frågade ju vad man tyckte om bilden 
Vid första titten så tänkte jag inte på det, utan det är en fin bild, men sen när jag läste #1, och tog en närmare titt på bilden, så har han en poäng.
Hade det bara varit ett snöre/rep som hunden dragit i, så hade det varit en jättefin busbild!
Oj, det tänkte jag inte på att berätta.
Detdär har hon bara när hon är ute på gården eftersom hon har en tendens att rymma ut till vägen och inte alls bry sig om bilarna, och det ser väldigt åtdraget eftersom hon själv leker med det, annars sitter det absolut inte åt så hårt!
Det är min systers valp, hon är utbildad på hundhållning och är uppfödare av Australian Kelpies och vet hur man ska göra så ni behöver inte vara oroliga 
När hon är ute på promenad använder hon antingen vanligt halsband eller sele, samma på dom andra hundarna :)
Det var en fin bild! 
Fotades igår med en Canon EOS 1000D och Tamron 55-200mm.