Walter

Hmm, ska man våga kritisera dig? Hmm, det vet jag inte. men jag kan säga så mycket som så att jag tycker mycket om placeringen av barnet i bilden, glädjen i ansiktet,
Men jag tycker att det är lite oskarpt i själva ansiktet, reagerade direkt på att ögonen känns suddiga liksom.
Dålig på att förklara mig, men hoppas du förstår ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#1 Tycker ansiktet blev lite för ljust. Ena armen försvinner liksom in i bakrunden. Ser ut som om hon är enarmad liksom. Sedan känns det som om jag skulle vilja titta på bilden med huvudet på sne av någon anledning. Varför har jag inte lyckats klura ut, men det känns lite knasigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ibland tycker jag att det blir för stor kontrast om man har svart bakgrund till välbelysta porträtt, däremot kan det vara läckert om en del av personen ligger i riktig skugga. Då blir den svarta bakgrunden lite mer naturlig. Här är ett exepel på vad jag menar. Nu är bilden i sig inte speciellt bra
#0: Jag skulle vilja göra bakgrunden lite ljusare. Huvudet försvinner lite i den på min skärm.
Vänliga hälsningar
Niklas
Nej, inte de fyra svarta.
Vänliga hälsningar
Niklas

#6: Tjusig test, nu kunde jag justera min skärm så att jag kunde se alla fält. Bockar och bugar
#7: Då bör du eventuellt kalibrera din skärm. kanske öka ljusheten eller sänka kontrasten.
Har du en platt variant av datorskärm så kan också vinkeln du tittar ifrån göra en hel del. Testa höja stolen en aning.
Jag tyckte det var lite för svart bakgrund. Fungerade ganska bra i #1, men inte för bäbisen eller den äldre kvinnan.
Mvh // Johan

Tack för alla kommentarer och snällt av er att komma bara med kritik. Jag kan tänka mig att det har varit jättesvårt att endast komma enbart med kritik än med beröm ;)
Intressant det ni nämner om bakgrunden att den är för svart. Det är ett svart tyg som jag inte belös, utan belysningen är enbart på modellerna.
Hälsningar
Robert