(H) Kritik - Skogslandskap i midsommarnatten
Hej,
Blev en massa bilder tagna under midsommaren med nya kameran. Mest blev det misslyckade eller tråkiga bilder men en och annan hyfsad bild fick jag väl till, i mitt tycke då. 
Här är en bild tagen på natten till måndag då jag var på väg hem med bilen. Det var en härlig dimma på många ställen så jag stannade flera gånger vid vägkanten för att fota, och för att bättre hålla mig vaken alla 400 kilometrarna. Tycker den här blev ganska bra men är inte helt hundra på vad jag anser om den ännu. Vad tycker ni?
Tycker det är svårt med såna här bilder där motivet har ett ganska stort dynamiskt omfång. Det ljusa blir lätt för ljust och det mörka för mörkt. Så säg gärna rakt ut hur ni tycker att jag lyckats med bildbehandlingen här. Har endast använt Lightroom.
(EXIF: f/4, 1/15s (litar på stabilisatorn), ISO 400, 46mm)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Nu har den här legat uppe i ca en vecka. Nån som har nåt att säga om den? All sorts input uppskattas.
Farsan sade att han tänkte direkt på Lapin Kulta när han såg den här,
och brorsan ville ha den som skrivbordbakgrund, men hur är det med er? Ger den nån sorts intryck alls eller är den helt intetsägande?
Har ingen kritik, kan bara ge en komplimang att den är underbart fin! 
Tack så mycket Fralice! 
Jag är inte så duktigt på hård kritik men bilden är så snygg. 
Tack till dig också! Kul att ni gillar bilden. :-)
Snygg bild och en trolsk stämning. Gillar dimman.
"Fånga ögonblicket", det är vad jag direkt tänkte på när jag ser denna bild.
Så vacker och helt perfekt i färger och fina stämning.
Härlig!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Den är urläcker! Underbara färger och bra komposition. Jag gillar att du har med trädet i förgrunden så att bilden får djup. Dimman är härlig. Kan "tyvärr" inte hitta något att klaga på :)
Tack alla för er feedback! :-) Uppskattas!
#7 - Ja det är mycket det det handlar om; att försöka fånga ögonblicket. Har kört samma väg otaliga gånger men oftast struntat i att stanna för att jag kanske haft lite bråttom eller nåt. Det lönar sig ändå att ha kameran framme och ta sig tiden att fotografera lite då det är bra ljus och väder som här, man får aldrig till samma bilder mitt på dagen. Ännu bättre hade den här troligtvis blivit om jag väntat till kl. 4 på morgonen, med morgonljus och dimma och allt, men med arbete följande morgon kl 8 så vinner förnuftet oftast så man kör vidare rätt snabbt. :-)