Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 833 ggr
NSphoto
0

Nikon ML-L3 Hjälp

Det är så att jag har köpt en Nikon Ml-L3, jag fick den igår och jag testade den lite snabbt. Jag fick kameran att fokusera med den. Men nu minns jag inte hur jag gjorde och jag har inte kamerans manual här. Kameran är en Nikon D7000 om det är någon hjälp :)

Så någon som kan hjälpa mig genom att berätta hur jag gjorde när jag fick den att fokusera?

Tacksam för svar! :)

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Inkanyezi
0

Man måste välja "release mode" via menyn för att IR-kontrollen ska funka. Du kan ställa in fördröjd eller direkt, och kameran fokuserar när du trycker ner knappen. Om den inte hittar fokus kommer den inte att lösa ut. Jag misstänker att det är info-knappen vid avtrycket och I-knappen längst ner till vänster för att hamna i menyn, så bläddrar man fram vilken metod för utlösning som kameran är inställd på [s] och trycker OK för att komma in i den menyn och välja. Samma meny som man väljer självutlösare.

Om den inte används inom fem minuter efter senaste tryckning återgår kameran till [s].

NSphoto
0

Nej, jag vet hur man får den att fungera, det vara bara det att den inte ställde fokus alltid. Jag har testat nu igen, och nu ställer den fokus, inte barar tar bilden (:

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se