Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 894 ggr
[Koppsal]
2011-07-02 12:01
0

(N) Lavendel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Det var ett tag sen jag la in några bilder. Men jag har varit på besök några gånger och kollat på era fina bilder!!

För någon vecka sen så köpte jag en foto tidning som hade råd om semesterbilder. Jag upptäckte att alla bilderna de hade i tidningen hade en ISO på 100. Jag hade själv ingen aning vad jag hade så jag satt och knäppte lite på kameran och såg att jag hade ISO 800. så genast ändrade jag till ISO 100. Sen Fick jag mer insikt i hur bländaren fungerar och att man kan göra så att kameran väljer slutartid och så väljer man bländare själv. Så jag experimenterade lite på lavendeln vi har utanför dörren.

Så här har vi två bilder på Lavendel som jag gärna vill ha lite kritik på. Dessa är inte redigerade alls.

[Koppsal]
2011-07-02 12:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man skulle kanske beskära bort de irriterande grejerna i hörnen. haha (på båda bilderna)

[tlundegard]
2011-07-02 14:09
0

Hej!

Fina bilder tycker jag, gillar beskärningen :)

Ett litet tips är att du kan lägga fokuseringen "längre in" i bilden, så några blommor i förgrunden hamnar ur fokus. Gör man det så brukar det bli ett större djup i bilderna och de blir intressantare att se på.

Hälsn. Tove

[Koppsal]
2011-07-02 18:26
0

#2 hehe tack :) 

Jag har någon sådan bild när det är lite suddiga blommor före de som är fokuserade. :) Men tack för tipset! :)