Kan inte flytta fokusen -.-
Någon i familjen har rört min kamera så nu kan jag inte flytta Fokuspunkten åt sidorna. Det är säkert en jätte löjlig knapp som nån kommit åt men jag har pillat på alla men får inte till det :'/
Att kunna flytta den är jätteviktigt för mig, använder det jämt.
Jag har inte handboken tilläglig.
Någon som vet vart på kameran jag kan ställa om så att jag kan flytta min kära fokuspunkt!
D300S !!
Du har en liten prick på en "ring" runt multiväljaren. Den har två läge, ett vid en punkt och ett vid "L" (Lock). Den står säkert på "L" nu så om du flyttar ringen så att det är punkterna som står mot varandra så skall det fungera.
Hittade något liknande detta på internet, det var väldigt bra för nu vet jag ju också hur man gör! Praktiskt :D
Runt fyrvägsknappen finns ett vred med en tapp på i ena sidan och en vit prick i andra sidan. Den vita pricken kan antigen stå emot ett L eller en annan likadan prick.
När pricken på vredet står mot L är fokuspunkterna låsta, mot pricken är de upplåsta. Se till att den står mot pricken, sen tittar du i sökaren och flyttar fokuspunkten dit du vill ha den med fyrvägsknappen och ställer tillbaka vredet på L igen.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack, schyst det funkade x)
oh, #1 hann före mig.. men ja, bra att det fungerade iaf :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto