Försök på gräsänder..

Snyggt!:D

#0: Skitbra och jättesnygg
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Gillar den första bilden skarpt! :D

Tack! #1:an skulle ha haft mer fokus på huvudet. Kanske kan man få tilld et med photoshop. Nån som har tips??
/uLLf
Gillar den första bilden bäst! :D
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Bild 1 var klockren tycker jag. Härligt med vattenstänken och rörelseoskärpan på anden, men ändå inte så mycket att man inte ser vad det är.
Bild 2 är härlig på ett sätt, sätter fantasin på spel. Men tycker ändå den är lite för oskarp / ur fokus.
Bild tre är en lugn och fin inflygning, hade velat se fotot liggande och med änderna till höger. Nu tappar man lite den tänkta rörelsen för änderna genom det smala perspektivet.
Men bra försök, och 200 mm är verkligen lite när det gäller fågelfoto - det har jag själv blivit varse. Blev skrämd när jag insåg att den jag såg upp till använde 600 mm med 2x konverter (för de pengarna kommer jag aldrig lägga på kamerautrustning). 
mvh Martin

1a bilden var riktigt snygg. härliga färger och rörelser.
Ettan har du lyckats med. Oskärpan på vingarna ser bra ut. Det enda jag tycker är att det är lite för hårda kontraster på bilderna och att dom är lite för mörka.
Eddie

Tack för svaren. Ska tänka på kontrasterna. Ljuset kändes ganska korrekt, men kanske att ettan är en skvätt mörk trots allt. Det är även svårt att hitta den där "känslan" för hur man ska beskära olika bilder..
Man ska ha mer pengar att köpa dyr utrustning för marnyman!
/uLLf