[Splash-Tråden!]
Upp med alla era Splash-bilder här! Jag är övertygad om att det är hur många som helst härinne som provat.
Här är ett av mina bidrag. Så går det när inte fjärrkontrollen vill sammarbeta… 
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Detta använde jag mig av:
Kamera, Pop-up blixt
200-kronors stativ
9-kronors paraply från IKEA Family
Bygglampa
Lock till IKEA-lådor
Gammalt Aquarium som läcker
Medarbetare på foto
Väldigt häftig bild.
**MVH Cerrolyn
Snyggt! Bra tips med IKEA-paraplyet, det ska jag kolla upp!!
Tack, fyll nu på med bilder för tusan! :)
#3 Glömde säga att jag spreyat det med silverspray från Tiger. I julas kostade ett sådant spray 10kr =)
Medarbetare på foto
# Smart! Borde funka med andra paraplyer också? Noterade att de slutat med silvervarianten de hade förut:(
#5 BRA! :D
#6, mja men tänk på att färgen studsar av sig också… ojdå, tur att jag köpte två :))
Här kommer en till :) Pantoffel!
Medarbetare på foto

#8 Varför skulle värden ta bort ditt inlägg. Har ni någor emot varandra?
Men jag tycker synd om din modell. Det var nog ett av dom värsta foton jag har sett. Den högra handen ser hemsk ut och benen ser inte snygga ut. Men det finns kurser man kan gå.
Måste man ha ett akvarium för att ta sådana över och under vattenytan bilder? Och hur lyckas ni så bra med timingen? *ser fram mot en lektion i detta
*
**MVH Cerrolyn
Fick fotoabstinens i helgen och drog igång med lite lek. Både ett och annat som fanns nära till hands blev lite blött. Bl a ett skitstativ.
Tänkte återuppliva tråden lite :)
Medarbetare på foto
Även en skitkamera fick sig ett dopp 
Skämt åt sidan 
Medarbetare på foto
nej va häftigt(!)
#20 den var ju bara sjukt kul xD riktigt snyggt =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingen som har lust att svara på mina frågor i #14?
**MVH Cerrolyn
#26 vilka bilder syftar du på ? Många är här är tagna utan vattentank.
Medarbetare på foto
Jag syftar inte på några särskilda bilder utan mer om jag måste ha en vattentank för att ta sådana bilder?
**MVH Cerrolyn
#28 Men…
Vissa bilder som är postade här behöver man antingen tätningsutrustning till kameran eller vattentank, och vissa bilder behöver man bara en kran och en frukt eller cd-skiva…
Medarbetare på foto
#28 - Man kan väl prova fotografera genom en glasskål också eller nåt annat. Använd fantasin och experimentera fritt, inget är förbjudet!
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Nja, det beror ju på vilket resultat vill ha. Jag skulle inte rekommendera skål då den konvexta ytterglasytan förvränger ljuset från föremålet på insidan på ett sätt som troligen lär försvaga skärpa och kontrast i bilden, samt skapa CA.
Man vill ha en så slät yta som möjligt och för att slippa reflexer i glaset bör man ha belysa lite från sidan, snett bakifrån eller uppifrån.
Medarbetare på foto
#31. Klart att du har rätt om den saken. Min poäng var att det är fritt fram att testa olika saker. En glasskål kan ge häftiga effekter men är ju knappast optimalt om det är bästa möjliga skärpa och så lite förvrängningar som möjligt som man vill åt.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Vatten mot vatten :)
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Lite cool bild jag fick på lillebror. Kameran blev dock lite blöt. (a)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥