#0 - jättefin ponny, täcket stör mig en hel del dock och jag tycker du borde lägga en del oskärpa på bakgrunden så att hästen lyfts fram.
#1 - Underbar färg och helt OK bakgrund, kanske skulle du tagit kortet ur annan vinkel då halsen ser underlig ut ur den här vinkeln. Även här tycker jag du borde lägga oskärpa på bakgrunden/ ha kortare skärpeljus.
#3 - Jag tycker nog det hade varit snyggt att se ryttare också, h*n ser ju ut att ha väldigt snygga blå kläder som skulle matcha skimmeln jätte bra. Även här kunde du lägga på lite oskärpa på bakgrunden.
Kram Hanna
Hanna
Ja du har rätt på de mesta. Dock vill jag förklara lite;
#1 Hästen är en åring och i den åldern är ju hela dom rätt underliga i kroppen, så en annan vinkel kanske inte hade hjälpt en massa, men säkert litegran.
På #2 kunde helt enkelt ryttaren inte komma med för han går bredvid ett annat ekipage, och försvinner bakom dom. Men för din skull visar jag en annan bild med ryttaren.. :D
Tack för kommentarerna! Man lär sig bäst på detta vis!
#4 -
#1: Jaha, då förstår jag ^^
#2: Okej, men jag tycker ändå att den andra bilden var riktigt bra den med. :)
Kram Hanna
Hanna

Jag tycker att fotot på din mosters welshponny är jättefin! :) Önskar att jag själv kunde ta så fina bilder.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
#7 Bra uttryck, bra skärpa, bra färger. Väldigt tråkig/dålig beskärning tycker jag.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#11 Är ett relativt bra hästporträtt men väldigt synd att du klippt av örat. Skulle vilja ha lite luft över. Lite störande bakgrund med alla färger och saker.
#12 Är samma sak, mer luft runt omkring.
#13 Bra bild, gillar den. Skulle vilja se samma bild i svartvitt dock och se skillnaden. :)
#15 Gillar den i svartvitt också men kan nog inte välja vilken jag gillar mest. Snygg skärpa förresten. :)

#25 Ögonen är fina, men annars är bilden lite tråkig tycker jag. Färgerna är lite gråa och hästen, även om den ser glad ut säger bilden mig ingenting.

27# Underbar bild! Söt häst.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se