Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1135 ggr
Island
0

Grekland

Hej!
Jag ska åka till Grekland om en vecka. Jag har en Pentax K-r som jag gärna vill ta med mig, men jag vågar inte riktigt. Skulle ni vågat ta med er kamera?

fia-mia
0

Hade absolut gjort det!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Moalinn
0

jag tog med mig min nikon d7000 med 70-300 mm objektiv och allt till barcelona på klassresa. Jag var SJUKT rädd att bli av med den så mycket som alla snackar om att barcelona verkligen är en sån "ficktjuvstad" eller vad man ska kalla det. Men jag klarade mig och det var värt besväret att ha skavsår på axeln och brännsår i nacken. men lämna den inte "ur sikte" eller lås in den någonstans så fungerar det, jag lovar dig.. eller nej, det gör jag inte men ta med den.. inget snack om saken!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

mieevnice
0

Självklart ska du ta med den! Då kan du få underbara bilder på saker som man inte kan hitta i sverige!

WhoCares-01
0

jag var i grekland förra veckan och hade kameran med =) va lite nervös först för att behöva bära runt på 9 tusen när man ska ner å bada men hyrde värdefacket som fanns på hotellrummet =) så allt ordnade sig och jag är såååå glad att jag tog kameran med mig

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

MartinO
0

Med tanke på Greklands ekonomiska situation hade jag inte vågat. Floppar Grekland under tiden du är där, tillfaller allt lösöre konkursboet. Foten i munnen

Nä, Skämt åsido. Klart du skall ha kameran med dig. Lämna den inte under uppsikt, så skall allt gå bra och du kommer att få många fina minnen med dig hem.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Island
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för alla svar! :)
Jag har en gammal system kamera som jag skulle kunna ta med men den är inte alls lika bra. Åh jag vet inte hur jag ska göra, jag vill jätte gärna men vågar inte. :(

Moalinn
0

Tänk inte så mycket på det, tänk bara på att ha den intill dig nästan hela tiden förutom om ni kanske ska gå och bada då kanske du behöver låsa in den på hotellet eller något.

Jag vågade inte heller först att ta med ca 20.000 till bercelona, jag var livrädd så jag gick med den över axeln alltså, ha den på ena axeln men hänger på andra sidan tror du fattar, och när du väl har kameran antingen så har du den på samma sätt som väskan (om du nu ska ha det) eller häng den runt halsen och ha alltid en hand på den, då är det ingen som vågar ta den.. eller jo, vågar gör dom väl men det är ju svårare för dom. Sen är jag nästan säker på att du alltid går med någon, alltså inte går själv och då brukar det väl inte bli så stora problem.

Vad är det du är rädd för? att den ska bli stulen?

Medarbetare på Djurfoto

Island
0

Ja, jag är rädd för att den ska bli stulen. Jag är även lite rädd för att den ska gå sönder, för min syrras mobil och hennes kompis kamera gick sönder. Fast det var väl bara en slump.

Island
0

Så jag åker på torsdag. Vet inte om det blir Pentaxen eller den gamla systemen :(

Island
0

Jag har bestämt mig för att ta med mig den men tror ni den tål värmen? (:

Moalinn
0

sånt står i användarhandboken, det gör det iaf i min till min nikon.. vilka temperaturer som är "max" för att ha dom i :) Men borde väl egentligen inte vara några problem.. inte enligt mig iaf..

Medarbetare på Djurfoto