Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 508 ggr
malinahlin
0

Naturbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotade den bilden igår, och jag vill ha lite kommenterar på den bilden. Jag har inte ändrat något på bilden, Jag vill veta vad jag ska förbättra på att fota naturbilder ^^ Vad tycker ni om bilden som jag bifogar med ? ;)

CarlS
0

Det bästa tipset är nog att du kikar på lite naturfotografers hemsidor och deras bilder Malin!

Det brukar jag göra. När jag sedan har kikat på dem så förstår jag att jag aldrig kommer att ta så fina bilder! :) Men man kommer ju en bit på väg i alla fall..

Här på min portal hittar du lite naturfotografer:

Din bild behövde nog ha lite mer "skärpa" kanske. Och lite mer "liv" om du förstår vad jag menar…

Lycka till i fortsättningen!
Glad påsk!

rolfis
0

Tycker att det är en stämmningsfylld bild som ger ro i själen.

Martin
0

Jag gillar det ganska enkla motivet, stor åker och i bakgrunden lite träd och annan vegetation. Träden i förgrunden är en bra tanke, men jag tycker att de blir för mycket, och det stör mig lite att de är så avhuggna.

Ett tips skulle vara att backa ännu mer så att du får med hela träden, alternativt att du komponerar så att bara det ena kommer med. Men fortfarande hela. För mig är naturbilder av det slag du har här en helhet, man känner sig ett med naturen. Då tycker jag det blir fel med avhuggna träd. Några tips i all välmening! Gillar tanken med bilden!

mvh Martin

malinahlin
0

Tack! Jag fotade den bara av en slump och då blev dt fin bild. Tack för alla kommenterar! :)