Fototidningar
Halloj!
Har blivet sugen på att börja prenumenera (stavning?) på någon fototidning, men finns det något vettigt att läsa i fototidningar? I så fall, vilken tiding är mest lärorik?
//:Cochon
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jodå det finns endel bra grejer i fototidningar :). Jag fick några nummer av DigitalFoto för något år sen och den var jättebra. De testar olika kameror, visar hur man redigerar olika saker och även ger tips på vilka inställningar man ska ha när man fotar vissa saker som porträtt, vinterbilder, fåglar och även hur man får skarpa bilder eller mer detaljrika bilder etc. Det är en tidning jag funderar på att börja prenumerera på igen. Finns säkert andra bra tidningar med men jag har inte tittat bland tidningarna i affären på ett tag :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Biblioteket brukar ha prenumeration på tidskrifter. Jag brukar slinka in på biblioteket och ögna igenom DigitalFoto och Foto, som mitt bibliotek prenumererar på. Gamla nummer får man låna hem, men det senaste är bara läsexemplar.
#1 Oki dockie, låter ju super! :D
#2 Aha, får se om biblioteket inne i stan också har prenumation på någon bra fototidning då. :P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Den enda jag köper regelbundet är "Digitalfoto för Alla". Köper en del andra också om framsidan utlovar något intressant.
Vårt bibliotek har bara "Foto" av fototidningarna. Den har en del intressanta artiklar, men är ofta alldeles för flummig. Suddiga foton som de flesta skulle ha kastat redan i kameran utnämns till mästerverk. Jag är väl inte tillräckligt kulturell för att begripa sånt.