Bilder
Tråden flyttad då den ej följer Regler för kritiktrådar
/Désirée
Vad va det jag gjorde för fel då?
Läs tråden om Reglerna för kritikbilder! Den finns alltid nålad uppe till vänster i inläggslistan.
/Désirée
Jo men jag kommer inte ihåg var jag la dem i. Men men..
Du la bilderna i en kritiktråd, därför flyttade jag dem till en tråd som inte är någon kritiktråd.
/Désirée
Aha. Jag hade för många bilder. >.< jaja då vet jag det :) tack
1 - Tyvärr ganska intetsägande bild. En vacker himmel, men inget annat intressant och hela nedre delen av bilden saknar detaljer.
2 - Fin komposition, vilket i mitt tycke är den viktigaste egenskapen hos en bra bild. Bilden kunde göras ännu bättre med med lite efterbearbetning (upprätning av horisonten, lite varmare Vitbalans, justering av kontraster och skärpa).
3 - Jättefin bild på din hund! :-) Kunde eventuellt beskäras lite nertill och i högerkanten, men den är bra som den är också.
4 - Fin bild det också, trots horisonten som lutar jättemycket. :-) Roligt uttryck hos hunden. Dock lite utfrätt på vissa ställen, vilket kunde ha avhjälpts med lite negativ exponeringskompensation och användning av upplättningsblixt (interna blixten funkar bra till sånt). Annars är exponeringen bra, ingenting som är för mörkt vilket är vanligt och lätt hänt i motjussituationer som detta. (Får mig att fundera på om du kanske använt nånting för att lätta upp skuggorna på skuggsidan av hunden?)
Lycka till med systemkameran! :-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#10 Tackar för kritiken :)
Näpp har inte lättat upp skuggorna, vet inte hur man gör det XD
Har en väldigt gammal kamera så det går inte att göra så mycket bra "ändringar" med den. :(
Men ska ha dina råd i beräknig i framtiden :D