Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 614 ggr
Ketang
0

Köpa batterigrepp på ebay?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har hittat ett batterigrepp på ebay i usa och undrar om någon vet vad tull och moms går på utöver priset på varan? Kan jag ta reda på det någonstans?

uffelarsen
0

Du borde kunna ta reda på det exakt på tullverket (www.tullverket.se) men jag brukar räkna med ca 25-30% påslag om dom tar en titt på din försändelse i tullen. Finns det inte på någon ebay i europa ? då slipper du ifrån den extra kostnaden.

[Doglovers]
0

Kika in på tradera. Där fanns det massor av olika batterigrepp.

Inkanyezi
0

Det är ingen tull på batterigreppet, men det är moms. Det händer dock ofta att moms inte tas ut, av rent administrativa skäl. Tullen brukar inte momsbelägga varor under ett värde av 300 kronor, men formellt ska moms betalas. Det slinker ofta förbi, eftersom det är krångligt för speditörer och tull att hantera småpaket och små belopp, så att det inte är särskilt lönande.

Momsen är 25% på varans värde inklusive fraktkostnad.

Det är också krångligt att räkna om olika momssatser mellan europeiska länder, då man bara ska betala skillnaden, så import inom EU momsbeläggs normalt bara när det rör sig om partier.

JazzBass
0

Har du kollat in Meike batterigreppen de säljer på cyberphoto? En bekant i fotoklubben hade ett sånt billigt och det såg riktigt bra ut. Själv tänker jag beställa ett därifrån till min nya D700, kostar en spottstyver (69€) jämfört med original (209€). Med såna låga priser är det inte värt att jaga nåt från andra sidan jorden anser jag. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Batterigreppet jag hittade i usa skulle jag betalat 303:- INKL frakt. Så det är billigt. Tradera är mycket dyrare. Men jag har hittat ett i storbritanien också för runt 500:- och då tillkommer inga andra avgifter.