Panik :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag råkade sätta in batterit i min kamera åt fel håll och nu får jag inte ut det :(. Vad ska jag göra?

Du måste ha tryckt rätt hårt för att få in det; man brukar märka att det är något fel.
Det sitter alltså fastkilat, och man måste använda lika mycket kraft för att få ut det som du använde för att trycka in det.
Om jag hade problemet, så skulle jag med öppen batterilucka knacka mot kameran, så att batteriet kommer ut en liten bit i taget. Alltså om batteriet dras ur i botten, så har man luckan öppen och knackar ganska kraftigt upprepade gånger mot kamerans botten eller dunkar den lätt mot kanten på ett bord utan att skada batteriluckan.
Är det en kompaktkamera borde den tåla behandlingen, men det finns så klart inte någon garanti för att den gör det. Om du tror att du skulle ha sönder den, så kanske du funderar på att lämna in den för lagning, men det kanske inte lönar sig.
Du kanske får ett bättre förslag om du talar om vad det är för kamera.
Tack för ditt svar!
Det är en Pentax K-r

Då ska du nog inte behandla den alltför våldsamt. Framför allt spegelmekanismen kan ta skada om man utsätter den för slag.
Om du kan få grepp på batteriet på något sätt kanske du kan dra ut det?
Jag har redan testat det och får inte ut det. :(
Du kan inte testa att lirka lite med pincette/tång eller dylikt? (nu vet jag ju inte hur det ser ut men men
Limma fast ngt med superlim i botten av batteriet som går att dra i men ändå går att skära av efteråt..