Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 2142 ggr
karizma2
0

affischer vykort säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

foton säljes som affischer,vykort, m.m

"höstens frukter"

karizma2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tavla:

"trägårdens hemligheter"

säljes till högst budet.

mille-star
0

Vad är bildernas största styrka som gör dem lämpliga att säljas som affisch?

[sakring]
0

Väldigt fin skärpa - bort i högra hörnet.Skrattande

Ratlings
0

#3 Du gjorde min kväll! Oskyldig

// Lise
When nothing goes right, go left!

[WX5]
0

#3 Och det vänstra hörnen i bild #0.

Inkanyezi
0

Hej karizma2 och välkommen till Foto i Fokus.

Kommentarerna före den här nog tänkta att vara humoristiska, och det kan uppfattas som spydighet. När man sticker fram hakan ordentligt kanske man kan vänta sig det.

Forumet är egentligen ganska snällt och tolerant mot nykomlingar, och jag hoppas att du inte slås ner alltför mycket av den lite råa tonen dina bilder möttes med. Kommentarerna speglar ganska väl diskrepansen mellan din framtoning i rubriken och bilderna som du presenterar.

Bildbedömning är något som skiljer rätt mycket från person till person, och med tiden lär man sig mer om vad som bär en bild, så att den blir intressant för betraktaren på ett eller annat sätt. Jag vet inte om du lade upp de här bilderna under rubrik och grupp som provokation, för att se hur det skulle tas, men jag har ju inte heller sett din nick tidigare på iFokus, så jag måste utgå ifrån att du kanske menar allvar med att du vill sälja bilder som affischer och vykort. Det kan nog gå med tiden, när du kommer med bilder som leder till en annan reaktion än den du har sett i svaren här ovanför.

Dina bilder har ganska stora tekniska brister, vilka så klart kan vara medvetna, och de kanske skulle passa i en större presentation, där just de egenskaperna är ett tema. För sig själva faller de ganska platt bland annat för bristerna i teknik, som gäller skärpa, tonomfång och optiska svagheter i utrustningen.

Kompositionen är också en som man kan se som lite tråkig, även om kontrasten mellan färger kan bli en styrka behandlad på rätt sätt. Asymmetrin är inte tillräckligt stark som kompositionselement för att bilderna ska uppfattas som genomtänkta, utan det avvikande elementet hamnar lite väl nära mitten. Båda motiven är rätt fattiga på färger, men de har stark kontrast mellan två färger, som man säkert kan renodla som stil. Åter kan de i så fall passas in i ett större sammanhang där man odlar de elementen i kompositionen. Med bättre teknik och komposition, kan också fristående bilder med färgkontrast bli något att hänga på väggen, men för mig är inte någon av de här två bilderna vägghängare.

Så kom gärna igen, visa gärna upp dina bilder, och berätta lite om hur du tänker, om inte inhoppet här mer var avsett att provocera fram just de reaktioner som du har sett.

karizma2
0

haha

Hej och tack för välkomnandet, haha jag har bättre bilder än så.

men din kritik var bäst av alla eftersom man lärde sig en massa av kritiken, det gillar jag.

jag har faktiskt inte hunnit presentera mig, men varför ja tänker försöka sälja bilder och tavlor, är för att mitt barn blev omhändertaget av soc, helt utan grunder, och pga förtal…. och för att försöka överleva så behöver man ju försöka bli lite kreativ, och försöka göra något för att samla ihop pengar till en bra advokat

för att få tillbaka mitt barn, så det är mitt syfte, nu satte jag ju ut fel bilder, men va gör det när man kan lära sig av kritik….

mvh karizma