Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 701 ggr
berra
0

Hjälp med bild/photoshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon som vill hjälpa mig med denna bilden.Vill få  bort allt störande runtomkring som ligger på bordet?

Tackar på förhand

Fotord
0

Det kommer inte att gå. Det är för stora ytor som är täckta med saker och bordet har en sådan specifik yta att man direkt kommer att uppfatta mönster ifrån maskeringen.
Jag förstår att du är nöjd med hundens uppsyn men det enklaste är nog om du frilägger vovven och sedan tar en annan bild på en ren bakgrund, en gräsmatta exempelvis, och klipper in din hund där istället.

Robert
0

Här är en variant, kanske går att fylla det vita området med en blomma istället? Jag gjorde det väldigt slarvigt med pennan.

Hälsningar

Robert

berra
0

Ok,tack.

Hunden var svår att ta kort på,eftersom den inte var stilla en sekund,annars hade jag valt en bättre bakgrund.

Fotord
0

#2: Hahaha! *Viker mig av skratt*. Helt fantastiskt roligt!

irma
0

gjorde ett litet hastigt test

Fotord
0

Jag testade också och valde då en populär bakgrund. :-)

Estethia
0

gör ett par lagerkopior. gör en bana med banverktyget på voffen på översta lagret, gör banan till en markering och gör en lagermask för att bakgrunden inte ska synas.
gå till lagerkopian under och börja klona in bakgrunden över voffen så du inte får en gloria runt hunden när du lägger på oskärpan.
lägg sedan på lens blur i önskad mängd.
nu har du en bild med suddig bakgrund.
vill du att det ska se mer naturligt ut så kan man göra en markering på undre lagerkopian innan man lägger på lens blur. den markeringen tonar man sedan ut (i snabbmaskläge) från fötterna och uppåt för att ge illusionen av att skärpan avtar med avståndet på bordet.

inte så värst jättenoga beskrivet, men jag hinner inte riktigt detaljera mig. sorry.