Fotoutmaning #8 MÄNNISKOR
Veckans tema har jag tänkt mig ska vara människor,men det får inte vara arrangerat! Vi studerar människan i dess naturliga miljö =) Till exempel..varför inte ta med sig kameran till affären? Eller när man åker buss eller tåg? Eller varför inte gå och hälsa på gamla mormor Eva på avdelning Skorpan,vad vet jag? =)
Fånga ögonblicket! Och gör det inte svårare än vad det är.
Tidigare ämnen:
Utmaningen #1 Något gammalt
Utmaningen #2 Något ungt
Utmaningen #3 Solljus
Utmaningen #4 Kyla
Utmaningen #5 Bekvämt
Utmaningen #6 Mod
Utmaningen #7 Vårkänslor
Regler
Posta ett foto som ni tycker representerar temat.
Max storlek är 800x600 pix.
Lägg gärna till information om var, när och hur.
Personen som väljer temat utser "vinnarna" och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".
NI FÅR JÄTTEGÄRNA KOMMENTERA BILDERNA.

åh, spännande :)
dethär skall bli kul :)

Ja det blir skoj, se om man blir slagen med ett paraply i huvudet när man ska fota någon gammal dam på stan :-)

Bild tagen i Madrid under en tjurfäktning. Detta är paret som kommer till arenan vid varje tillställning intar samma platser som vanligt och visar upp ett stort, genuint och genemsamt intresse för detta….mysigt!
Och disskussioner om tjurfäktningens vara eller icke vara undanbedes…jag ogillar "spektaklet" starkt.

Här kommer mitt bidrag!
Fotad i somras under ett bröllop, ville bryta möstret i deras portfölj med denna bild!
hoppas det smakar!
jimmy (a) ahfeldt.com
#4 Gillas skarpt!
Fina bilder ni andra också. Bra tema. :) Får se om jag lyckas rota fram något sen..
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
dags för mig att lägga upp mitt första foto nu kanske, hoppas att det här med storlekar o annat som jag inte greppat riktigt, ändå funkar. jag minksade iallafall ned den betydligt mot orginalet.
hur som helst.. här kommer ett foto jag tog förra våren när jag var på trädgårdsresa till England. en kompis hade satt sig ned med skissblocket och det gav en så harmonisk bild att jag var tvungen att fota. för att hon inte skulle hinna märka något och "förstöra" ögonblicket var jag lite för snabb så det tyvärr inte blev helt skarpt, men jag gillar ändå den enorma vårkänslan jag får av bilden, förhoppningsvis är vi snart där igen!

Haha - vilken härlig bild Celia!! :)

#14Härligt foto på bra samarbete, vilken fullträff! Några av mina katter kommer att träffa Kristiina i helgen, få så se om hon fastnar på något foto…

#15 & #16 - tack 

Detta låter kul.
http://www.unka.se/Ny/DSC00153.jpg
Detta föreställer min dotter när hon var med i "dakefestivalen" på fritis. De mimar en valfri låt och hon framför här Evighet med Carola.
**MVH Cerrolyn

#24, bra val av bil :)

"att styla en volvo är som att sminka en gris"
haha :P

#20 Ullf vilken klockren träff, barn är verkligen underbara i alla miljöer, va fint du har fångat en massa olika känslor i ett och samma foto.

#30 - Naaw :D Jättevackert ^^
#20: Jag är helt förtrollad av din bild. Underbart med deras rörelser och med solen i flickans hår.
Det var svårt att välja men fastnade till slut för denna.
På ett skoläger för ett par veckor sedan blev det ett roligt upptåg mellan rummen där ungarna sov. Dom togs sig in i varandras rum och stökade ner allt dom kunde. Tills slut var det bara ett orört rum kvar och naturligtvis misstänkte alla grabbarna i det rummet.
Jag fick denna bild när grabbarna försöker bedyra sin oskuld. Använde tele 210mm så ingen såg mig.
Eddie
#20, Ullf, Det var en mycket fängslande bild. Trots att bilden egentligen inte innehåller så mycket mer än några människor finns det så otroligt mycket mer i den. Imponerad!
#3, Härlig bild! Även utan förklaringen är den väldigt talande.
Tom

#33 - fullträff! (vet hur en son i den åldern tar sig ut i ett sånt läge) 
Mvh, Cecilia
Min olycksfågel till bror har än en gång lyckats gära sig illa, denna gång inte så farligt. Han har slagit ut en tand och få munnen sårig när han lyckades få trampolinen i huvudet.
Jag valde den här bilden just för att en trasig bror har varit en ganska vanlig syn i mitt liv då han är vääldigt klantig.
http://www.regret-nothing.com

#29, #32 och #34. Tack för dom orden. Jag är nöjd med den. Har en annan oxå där flickan har precis samma min. Men jag vet inte om det är ok att jag publicerar den på denna tråd. Den kommer …
#37 Stackars din bror. Tycker synd om honom om han är sååå klantig som du påstår 
Mitt bidrag. Fotad vid "sjöhavet" Vättern idag, 27/3.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#40 Joda, klantig är han verkligen, för två år sedan lyckades han bryta båda armarna samma dag vi åkte till Thailand ^^
http://www.regret-nothing.com

Tog denna tävling slut igår (onsdag 28:e) vid midnatt?
Mvh, Cecilia

#51 - "Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna"."
#8 Människor kom upp den 21:e så det kan vara så att Mandrakonian har behövt all betänketid (2 dgr) och då kommer nog resultaten upp idag (?)
Mvh, Cecilia

jupp det kommer idag 
Underbart :) Inte för att man var med men man är spänd över att få veta vem som vann ^^

vart fick man veta vem som vann? >_<