Foto iFokus

Foto

Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 3316 ggr
Mandrakonian
0

Fotoutmaning #8 MÄNNISKOR

Veckans tema har jag tänkt mig ska vara människor,men det får inte vara arrangerat! Vi studerar människan i dess naturliga miljö =)      Till exempel..varför inte ta med sig kameran till affären? Eller när man åker buss eller tåg? Eller varför inte gå och hälsa på gamla mormor Eva på avdelning Skorpan,vad vet jag? =)
Fånga ögonblicket! Och gör det inte svårare än vad det är.

Tidigare ämnen:
Utmaningen #1 Något gammalt
Utmaningen #2 Något ungt
Utmaningen #3 Solljus
Utmaningen #4 Kyla
Utmaningen #5 Bekvämt
Utmaningen #6 Mod
Utmaningen #7 Vårkänslor

Regler

Posta ett foto som ni tycker representerar temat.
Max storlek är 800x600 pix.
Lägg gärna till information om var, när och hur.
Personen som väljer temat utser "vinnarna" och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".

NI FÅR JÄTTEGÄRNA KOMMENTERA BILDERNA.

UlrikaG
0

åh, spännande :)

dethär skall bli kul :)

Staffan71
0

Ja det blir skoj, se om man blir slagen med ett paraply i huvudet när man ska fota någon gammal dam på stan :-)

junglebum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt bidrag är taget förra helgen då jag deltog i en "beach clean up" av Mombasa. Bilden är på ett gatubarn som via en organisation var där och hjälpte till.

montax
0

Jag gillar gatufoto. Cool

Denna bild är plåtad 1 nov då en snöstorm lamslog Stockholm.  Killarna på bilden tycks inte gilla vädret.  Flört

Jag har använt lite längre exponeringstid för att få fram snöblåsten. Bilden är tonad i photoshop, quadrupelfärg eller quad tone på engelska.

stefanp
0

Bild tagen i Madrid under en tjurfäktning. Detta är paret som kommer till arenan vid varje tillställning intar samma platser som vanligt och visar upp ett stort, genuint och genemsamt intresse för detta….mysigt!

Och disskussioner om tjurfäktningens vara eller icke vara undanbedes…jag ogillar "spektaklet" starkt.

kristinah
0

Inlines-tävling i Mariehamn i somras blir mitt bidrag

ahfeldt
0

Här kommer mitt bidrag!

Fotad i somras under ett bröllop, ville bryta möstret i deras portfölj med denna bild!

hoppas det smakar!

jimmy (a) ahfeldt.com

Anna
0

#4 Gillas skarpt!

Fina bilder ni andra också. Bra tema. :) Får se om jag lyckas rota fram något sen..

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

sarae
0

Min bror med nästan nyfödda dottern blir mitt bidrag

designagront.se
0

dags för mig att lägga upp mitt första foto nu kanske, hoppas att det här med storlekar o annat som jag inte greppat riktigt, ändå funkar. jag minksade iallafall ned den betydligt mot orginalet.

hur som helst.. här kommer ett foto jag tog förra våren när jag var på trädgårdsresa till England. en kompis hade satt sig ned med skissblocket och det gav en så harmonisk bild att jag var tvungen att fota. för att hon inte skulle hinna märka något och "förstöra" ögonblicket var jag lite för snabb så det tyvärr inte blev helt skarpt, men jag gillar ändå den enorma vårkänslan jag får av bilden, förhoppningsvis är vi snart där igen!

UlrikaG
0

Tog en lätt denhär gången ;)

En bild som är någon månad gammal, endast konverterad till s/v samt ökade kontraster.

Föreställer min systerdotter och hennes pappa.

Emelie-G
0

Tvååriga Selma är väldigt nyfiken på kameran :)

MVH Emelie

berra
0

Här kommer en bild på en glad prick i backen.

Jag stod och fotade en del barn som åkte pulka,tills en vuxen lärare blev misstänksam och undrade vem jag var,och vad jag skulle ha bilderna till. Hon bad mig om att sluta ta bilder.

Det gjorde jag också.

Celia
0

Mindre samling i arbete…

Anne
0

Haha - vilken härlig bild Celia!! :)

Runsviks
0

#14Härligt foto på bra samarbete, vilken fullträff! Några av mina katter kommer att träffa Kristiina i helgen, få så se om hon fastnar på något foto…

RubHel
0

Rasmus och hans mamma skrattar åt hundarnas tokigheter.

Fotad i somras :)

Celia
0

#15 & #16 - tack Glad

j114
0

Min bild är tagen i Egypten.

Jaqueline

ullf
0

Afghanistan…

pekwall
0

Hmm, går det bra i singular också?

Det är min lillebror som står och drömmer sig bort efter en dagsutflykt på skotern.

Cerrolyn
0

Detta låter kul.

http://www.unka.se/Ny/DSC00153.jpg

Detta föreställer min dotter när hon var med i "dakefestivalen" på fritis. De mimar en valfri låt och hon framför här Evighet med Carola.

**MVH Cerrolyn

sumpen
0

Pauline, min lilla kompis =)

[Quellii]
0

Här kommer mitt bidrag! :)

Fotat idag, personen är min kära mor, vi är ute med racerbilen xD Observera bilmärket ;D

UlrikaG
0

#24, bra val av bil :)

sumpen
0

"att styla en volvo är som att sminka en gris"
haha :P

Linafoto
0

Detta är mitt bidrag till denna veckas fototävling. På bilden är det min kompis (Glitterlim) som gör det naturligaste för oss, nämligen att fotografera ;)

/Lina svensson

Mitzy
0

måste oxå va mee xD

Mitt bidrag e min ettåriga systerson Tyko (:
han e helt underbar kille :D

MVH Nez

Mnemonik
0

#20 Ullf vilken klockren träff, barn är verkligen underbara i  alla miljöer, va fint du har fångat en massa olika känslor i ett och samma foto.

Melianna
0

Min Sambo med våran dotter på BB:)

[Quellii]
0

#30 - Naaw :D Jättevackert ^^

KickanW
0

#20: Jag är helt förtrollad av din bild. Underbart med deras rörelser och med solen i flickans hår.

[mingdie]
0

Det var svårt att välja men fastnade till slut för denna.

På ett skoläger för ett par veckor sedan blev det ett roligt upptåg mellan rummen där ungarna sov. Dom togs sig in i varandras rum och stökade ner allt dom kunde. Tills slut var det bara ett orört rum kvar och naturligtvis misstänkte alla grabbarna i det rummet.  

Jag fick denna bild när grabbarna försöker bedyra sin oskuld. Använde tele 210mm så ingen såg mig.

Eddie

Tom
0

#20, Ullf, Det var en mycket fängslande bild. Trots att bilden egentligen inte innehåller så mycket mer än några människor finns det så otroligt mycket mer i den. Imponerad!

#3, Härlig bild! Även utan förklaringen är den väldigt talande.

Tom

Celia
0

#33 - fullträff! (vet hur en son i den åldern tar sig ut i ett sånt läge) Skrattande

Mvh, Cecilia

neonrosa
0

Hittade denna bild som jag tog i dag på solvalla…

Monday
0

Min olycksfågel till bror har än en gång lyckats gära sig illa, denna gång inte så farligt. Han har slagit ut en tand och få munnen sårig när han lyckades få trampolinen i huvudet.
Jag valde den här bilden just för att en trasig bror har varit en ganska vanlig syn i mitt liv då han är vääldigt klantig.

http://www.regret-nothing.com

zachs
0

Från i eftermiddags.

ullf
0

#29, #32 och #34. Tack för dom orden. Jag är nöjd med den. Har en annan oxå där flickan har precis samma min. Men jag vet inte om det är ok att jag publicerar den på denna tråd. Den kommer …

kristinah
0

#37 Stackars din bror. Tycker synd om honom om han är sååå klantig som du påstår Flört

Anna
0

Mitt bidrag. Fotad vid "sjöhavet" Vättern idag, 27/3.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Norrskenet
0

Bilden togs i lördags i uppståndelsen när herr Angerer hade vunnit

Benjy
0

chinatown, bangkok

Essgarde
0

Mitt bidrag; min underbara brorsdotter Olivia som hittat en groda vid hindsbosjön att leka med :)

Petter
0

Blivande konstnär kanske!

Monday
0

#40 Joda, klantig är han verkligen, för två år sedan lyckades han bryta båda armarna samma dag vi åkte till Thailand ^^

http://www.regret-nothing.com

KickanW
0

Det är arrangerat, men inte för mig. Jag lyckades få in ordet "turism" på en bild.

Glitterlim
0

Rotade lite i arkivet.

bosse
0

Jag rensar PCn från personliga "items" innan jag åker i natt. Jag hittade detta foto i högen.

Celia
0

Tog denna tävling slut igår (onsdag 28:e) vid midnatt?

Mvh, Cecilia

Fallande
0

Borde inte resultatet kommit ännu?

MVH Sara

Celia
0

#51 - "Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna"."

#8 Människor kom upp den 21:e så det kan vara så att Mandrakonian har behövt all betänketid (2 dgr) och då kommer nog resultaten upp idag (?)

Mvh, Cecilia

Mandrakonian
0

jupp det kommer idag Skrattande

Fallande
0

Underbart :) Inte för att man var med men man är spänd över att få veta vem som vann ^^

Mitzy
0

vart fick man veta vem som vann? >_<

Inlägget är låst för nya kommentarer