Tips? Någon?
Hej! nu är det så att på måndag ska jag åka med klassen till Kolmården och gå en massa kurser och träffa djuren på nära håll, och då hade jag tänkt att ta med mig pappas systemkamera, en Canon EOS 305D, så min fråga är, är det någon som har bra tips på hur man tar bra bilder igenom glas, galler, på långt håll olika ljus osv? vi ska även se en delfinshow där, kommer jag kunna ta kort där? … Det skulle va bra med en massa tips, på hur man tar bilder på rörliga djur osv.. =)
tack på förhand
Ida Forsberg

Ha koll på vatten stänket när du kollar på delfinerna annars blir din kamera ledsen…..

Okeeej, det var kanske inte riktigt såna tips jag menade…. :P haha
Det är nog för luddiga frågor för att du ska få så många svar. Kolla bland artiklarna så hittar du nog sådan allmän info som du efterfrågar.
Rörliga djur: använd kort slutartid för att få dem skarpa samt lagomt kort skärpedjup.
Ska du fota genom glas så tänk på att stå i vinkel så att du inte reflekteras i glaset - men sök bland artiklarna och kolla även den här sidan

Okaj =) tack ändå =D
Ta med pappas trebensstativ för knivskarpa bilder! Har inte pappa något stativ använd alla stöd du kan få tag i. stenar, murar, räcken med mera.
Eller länsa pappas plånbok och köp ett stativ! :)
//CarlS