Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 867 ggr
fia-mia
0

Bildstöld eller identitetsstöld?

Hittade en blocketannons förut, en tjej som vill gå ut med hundar. Hon har tre bilder, två på "sin" hund och en på "sin dagishund". Det står att det är hennes blandras och en flat coated retriever som hon tar hand om.

Bilderna kommer från en blogg jag läser, namnet, orten och mejlen stämmer inte. Dock stämmer ju infon kring hundarna.

Är detta en bildstöld eller även en identitetsstöld? Blev nyfiken och tänkte att ni kanske vet.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har inte en aning, men jag tycker absolut att du ska mejla länken till annonsen till ägaren av bloggen. Hade det varit jag som råkat ut för det så hade jag polisanmält. Det skulle kännas oerhört olustigt om någon använde mina privata bilder på mina hundar OCH även informationen om hundarna för att ljuga sig till en daghund!

fia-mia
0

Har gjort det, dock var det hennes syster som gjort annonsen så det var lugnt. Men intressant frågeställning tycker jag.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej. Det är klart att då är det en helt annan sak. Men visst är det intressant. Vad skulle hända om man anmälde en helt okänd som gjort detta? Troligtvis ingenting, men lagen måste ju säga något om det.