Ni som använder vattenstämpel
Varför gör ni det? 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Vattenstämpeln är ju mycket mer diskret än en vanlig logga, som ju ofta tyvärr blir för iögonenfallande.
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Det jag menade var typ varför man använder det istället för att inte ha det ? För bilden är ju ändå copyright.
Jag använder själv vattenstämpel , och började nyss med det.
Ja, jag använder det för att markera för folk som inte är så medvetna att de ska hålla fingarna i styr. 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Konstnärer signerar ju sina konstverk, så varför skulle inte jag kunna få göra samma sak med de korten jag tar?
Oftast diskret nere i vänstra hörnet.
Copywrite eller inte, de bilder jag lägger upp på nätet känns det som om jag lägger till allmänhetens förfogande, vattenstämpel eller ej.
Lagligt sett är ju bilden min, men inte alla respekterar en copywrite.
Lägger jag en stämpel på så kan ja i alla fall jag få erkännande av vara den som har tagit bilden…
Att som vissa lägga en STOR blaffig stämpel mitt över bilden skulle nog inte falla mig in numera. Gjorde det i början, men tycker det förstör för mycket av bilden istället för att förhindra bildstöld!
#2 Aha jo jag använder det ibland precis som du säger. Vattenstämpeln har väl också den fördelen att den är lite svårare att ta bort
#3 En liten diskret logga i något hörn tycker jag också är helt okej. (Ursäkta men det finns inget som heter "copywrite" det ska vara copyright.)
/Désirée
Använder inte vattenstämpel, men logga - mest för marknadsföring.
#4 OT: Jo det finns visst något som heter copywrite 
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
#4 Jag skyller på för lågt blodsocker innan en snabb och mkt försenad lunch 
Menade såklart copyright och inte copywrite…

Jag har en stor blaffig en för att det skall synas var den hör hemmma, vill man ta bort den är det fullt möjligt men då kan man knappast säga att man inte såg den, utan man har tagit bort den medvetet. Sedan är det ju så att du gör med din bild vad du vill, om bilden är menad för att hänga upp så är det ju inte så intressant med en logga kanske. Med dagen bildbehandlingprogram så är det inte så märkvärdigt att ta bort logga/vattenstämpel ändå om mågon vill ha bilden utan att göra rätt för sig.