Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1004 ggr
Catta-
0

(M) Kritik, konstig himmel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade nyss en gammal bild jag tog på en herrelös hund när jag var i Italien för ett par år sedan. Tittade på den ett tag och började sedan tycka att himlen ser lite konstig ut. Jag ska väl tillägga att den är  redigerad. Jag tyckte i alla fall att himlen ser lite för mörk ut om man sedan tittar på ljuset av solen som lyser på ruinerna i bakgrunden. Men vad säger ni? Ska jag kanske försöka ljusa upp himlen lite eller mörka ner solljuset på ruinerna? Eller ser det bra ut?

MVH Catrin

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

fia-mia
0

En av de bästa "amatörbilder" jag har sett på bra länge! Tycker inte du behöver ändra någonting

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Inkanyezi
0

Den ser bra ut som den är, himlen är fin, och de solbelysta ruinerna till höger skänker ett djup åt bilden som knappast skulle ha funnits utan kontrasten mellan skuggan där hunden ligger och den solbelysta delen av gatan. Det ser ut som ett regnväder, men det kan ju hänga ihop med berget bakom som faktiskt inte har slocknat riktigt ännu.

Om det skulle vara något att ändra, så handlar det om finlir i bildbehandlingen, möjligen att räta upp sneda linjer som kanske var vertikala, och jag skulle kunna tänka mig en mycket lätt beskärning i den undre och den vänstra kanten, men det är smaksaker. Bilden sitter som en smäck som den är, och himlen är helt perfekt.

[Doglovers]
0

Jag gillar himlen skarpt. Hela bilden faktiskt. Riktigt läckerSkrattande

DesK
0

En riktigt snygg och spännande bild Glad

/Désirée

LFCFredda
0

Jag har nyss köpt ny dator och på den skärmen (27 tums imac) ser bilden mycket mörk ut. Ska den vara det? Isåfall tycker jag att den är för mörk men smaken är som baken.

fidojunior
0

Gillar bilden! :) Bilden känns spännande och att hunden också är hemlös passar in bra också då den nästan ser ut att vara lämnad i ett mörkt område där ingen vill se den igen. Tycker lite synd om hunden haha. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Gips
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Himla fräck!!! Men himlen ser ut att varit dåligt markerad i photoshop, jag hade använt select colorrange plus att mer ljus kontrast i levels hade varit bra..

Catta-
0

Tack för alla fina komentarer och tips!! Jag ska se om jag hittar orginalfotot så blir de lite enklare att fixa om.

#5 Ja, bilden kanske är lite mörk, men jag tycker att de bidrar med lite mystik :) Men jag kanske ska ljusa upp den lite

"Lycka och jubel att äga en pudel!"