Stulen pappersbild?
Har i dag blivit av med en bild i format A5 på en utställning. Är det värt att polisanmäla? Det är ju ändå bara "ett papper". Men flera som jag pratat med som också ställt ut sina bilder tycker absolut att det ska anmälas. "Stöld som stöld…" Hur hade ni gjort?

Tragiskt ,, men om du tror att det kan leda till något så polisanmäl, Men desvärre så händer det knappast någonting!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att det inte händer något förstår jag. Samtidigt vill jag ju visa att det inte är ok att stjäla heller…. hm, svårt. Vill egentligen inte ta upp polisens tid för en så simpel sak heller.
Skulle tro att bedöms det som snatteri. Har för mig att gränsen går vid 800:-.
HH
Finns det ingen kamera i utställningslokalen?

#4 Nä det finns det tyvärr inte.
Åh vad trist.
Både tråkigt och samtidigt om man ska se det lite positivt så är det någon som tyckte väldigt mycket om din bild.
Men, en notis i lokaltidningen kanske? Med en bild på det som är stulet? Då kanske personen som tagit fotot inte längre njuta av bilden lika mycket?
Lycka till hur du än gör.
Ja det var ett bra förslag. Hoppas bara att den som tog den är från trakten.

Grejen är att jag inte är så säker på att dom tog den för att dom gillade den. Det är en bild på en Absolut Vodka flaska (röd) med svart bakgrund och som är belyst underifrån. Jag har funderat på om det kanske kan vara så att någon kanske stört sig på att det är en spritflaska? Hm, mycket religiösa i vår by nämnligen…..
Nästa gång får du väl ha ett foto på nattvardsvin! ;-)
En pappersbild råkar man inte ta, på nätet kan man "låna" en bild av okunskap. Så jag skulle sätta in en insändare eller nåt om att det inte är okej, en polisanmälan leder nog inte till något.

Det där med tidningen tyckte jag var en lysande ide , skicka in din bild och berätta vad som hänt , vem vet någon kanske känner igen den.

Tack för alla tips! Ska skicka in till tidningen och se om dom tar med den ;-)