Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1011 ggr
NSphoto
0

(H) Kritik - Lukas, linslusen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha kritik på dessa två bilder jag fotade idag på mitt kusinbarn (:

Är extremt nöjd med båda två och fick ävren några andra bara.
Nikon D7000 - Nikkor 50mm f.1.8

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

NSphoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

andra bilden…

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Sputte
0

Först och främst måste jag säga att båda bilderna var riktigt  bra. Väldigt "mjuka" och skön fokus.

Enda negativa jag kan komma på är väl att jag hade föredragit att ha hela motivet på bild. Nu känns han aningen för nära. Hela huvudet hade gärna fått vara med

Update: Kom på i efterhand att det där (H) kanske står för att du vill ha hård kritit. Missade det nu, och då kanske min kritik var speciellt passande :P

NSphoto
0

Jodå, jag ville ha hård kriti på dem (: Tack så hemskt myckket, han kom lite nära så kapad blev han ja, har beskärt liiite för tycke det såg bättre ut att kapa mer när ändå lite av hans huvud redan var kapat :)

//Nikita.S

[Alenzi]
0

Tycker om andra bilden, fint fokus och snyggt ljus.. Du fångar ögonen jättefint. Tycker inte det gör så mycket att man inte ser skalpen, det blir lite som att man kikar på ungen genom en låda :) Hade varit underligare om mer av resten av kroppen syntes och bara en bit av hjässan fattades.
(Måste han vara kladdig runt munnen dock? Man måste väl kunna torka av innan man fotar..) 

På första bilden tycker jag det ser riktigt äckligt ut att ungen sitter och dräglar mat. Jag vet inte vad du gick efter, men eftersom den är fotad snett ovanifrån ser han lite ledsen/bekymrad ut. (Det för tankarna lite till klagoartiklarna i Lokaltidningen, där brukar gnällspikarna fotas lite snett ovanifrån för att riktigt framhäva offerrollen XD)
Ögonen blev riktigt snygga här också :)

NSphoto
0

Tack så mycket, nja, han satt faktiskt och åt precis då, och tro mig, vi torkade ^^ Men det tog inte många sekunder innan han var minst lika gryllig igen. Fast han dreglar den inte, han mosar bananen med händerna, jag vet inte riktigt varför (:

//Nikita.S

[Alenzi]
0

#5 Jag tror dig, barn kan vara ena små grisar, men det är inte vackert på bild XD

NSphoto
0

#6, Haha ja det är dom verkligen xD Haha, inte ofta inte, men det medför en viss charm och barnkänsla över bilderna, man hade ju inte fått samma kännsla om han hade kostym och satt och åt med bestick direkt ^^

//Nikita.S

[Doglovers]
0

Jag gillar bild nummer 2. Riktigt härliga ögon. Bra ögon bilder gör hela bilden.

NSphoto
0

#8 Tack, jo ögonen är en stor del av bilden, helt klart! (:

//Nikita.S

JazzBass
0

Gillar också bild 2 bättre (uttrycket är intressantare än i första bilden) så jag kommenterar den. Kompositionen funkar, jag stör mig inte på att motivet är centrerat här.Det gör absolut ingenting att du kapat huvudet upptill, tvärtom är det utmärkt att våga göra tajtare utsnitt som det här och inte bara köra i "safe mode". Ögonen blir större på bilden tack vare det tajtare utsnittet, och därmed ökar närvaron i bilden.

Ögonen ser i mitt tycke lite för bildbehandlade ut, en lite mildare behandling skulle kanske ha räckt. Sen kunde du kanske klona bort det där ljusa fältet uppe i vänstra hörnet. Men det är petitesser, det är en jättebra bild du fått till här!

Skärpan är spot-on i båda fallen. Snyggt med kort skärpedjup, det är inte för kort utan lagom. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

majlar
0

Jag gillar också bild nr 2. Fina färger och härlig ögonkontakt.

NSphoto
0

#10 Okej, tack så mycket för all din kritik (:

#11 Tack så mycket :)

//Nikita.S

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

OT-Men är bilderna redigerade? :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

NSphoto
0

#13 Ja, bilderna är redigerade, inte så jättemycket, men jag har fixat småsaker (:

//Nikita.S