Photoshop
Photoshop är ett underbart program,men det är ganska svårt att komma underfund med.
Finns det någon litteratur på svenska som fungerar som en manual?

Prova några utav de tips du har och får här på Foto.iFokus. Vidare kan jag rekommendera att ta en tur till Moderskeppet.se.
Om du kommer över Photoshop CS book for digital Photographers av Scott Kelby på svenska så har du en bok som ger dig handfasta tips på hur du går tillväga med PS. Bra guide med steg för steg illustrationer.
Hälsningar
Robert
photoshop är väl det enklaste för en nybörjare, såväl som för proffs. man kan göra allt som behövs.
mitt bästa tips att lära sig data-program är att köra efter metoden: learning by doing mistakes… det finns ju ångra-knapp :)
---
världen är full av bruksar o manualer som kommer förbli olästa
Det finns väl en hel del i "Hjälp-avsnittet" också har jag för mig. Photoshop är trevligt, man lär sig alltid något nytt :)
//Jonas

Tackar så mycket för alla svar.Jag har beställt boken som är på svenska.
Man måste exprimentera lite,så lär man sig nog.
Ett tips som många glömmer. Biblioteket. De flesta har en hel drös med bra böcker om foto och bildbehandling. Glöm inte att man kan beställa böcker från alla bibliotek för en 5:a. Det är ett bra sätt att kolla över vilka böcker som passar in i den egna profilen. Sen kan man ju alltid köpa boken i efterhand för att få lite mera tid med den eller för att sponsra författaren som gjort ett bra jobb.