(M) Katt på pinne

Det här är en sån bild som kom till helt enkelt för att tillfället gavs :) Var ute och promenerade, fick syn på den här dekorativa lilla katten och sprang in efter kameran. Pentax K-7 + Tamron 70-300
Gick efter stämningen som jag föreställer mig katten upplever där den sitter och kontemplerar.. Kommentarer/kritik är välkommet :)
Gillas! Stämningsfull bild, gillar ljuset och färgerna. Tycker dock att den är lite för långsmalt beskuren, hade varit bättre med mer luft på högra sidan, antingen i liggande eller stående format.
#1 Håller helt och hållet med. Har endast skurit bort på vänstra sidan av bilden, är själv lite störd på att det inte finns rum för mer luft till höger. :P När jag fotade gick jag efter "slightly off center"-motiv men det blev inte alls bra kom jag fram till när jag kom in och såg bilden på datorn 
#2 Hmm, du har inte så mycket luft på vänstra sidan att katten skulle hamna lite mer i högerkant istället? Annars kanske det kan funka att beskära bort lite i övre eller nedre kant istället för att likande mått som på en "normal" stående bild. 
#3 Då får man inte med himlen, jag har testat men tyckte det fattades horisont då. Gillar absolut inte att ha katten i högerkant, eftersom "riktningen" är vänster-höger. Tror det får vara såhär, egentligen tycker jag det är lite befriande att slippa standarden ibland (fast det är ju klart en fördel om det är intentionen från början XD)
Trevlig bild med mycket harmoni i.
Eftersom det verkar vara meningen att vi ska se bilden lite ur kattens synvinkel hade jag velat se hela bilden skarp och loggan är alltför iögonenfallande, det är faktiskt den jag såg först. Gör en diskret vattenstämpel istället. Annars är det en trevlig fotoidé och riktigt roligt att du hann fota katten på en stolpe 
/Désirée
#5 Tack :)
#6 Jag förstår vad du säger, men jag håller inte med. I min tolkning sitter katten och dagdrömmer, då spelar världen liksom inte riktigt någon roll och därför blir oskärpan meningsfull.. Eller snarare att man som åskådare aldrig riktigt får reda på vad den ser och tänker.. Hit men inte längre. Usch det blir alltid så flummigt och halvdant när man skall förklara en idé, men skärpan är iaf som jag vill ha den :P
(men jag håller med om att det också kunde varit intressant, tror det skulle ge mer spänning i bilden och dra iväg känslan åt ett helt annat håll.. Då kanske man snarare ser katten som en jägare på lur)
Ang. loggan så har du säkert rätt, har inte orkat utveckla någon ordentlig stämpel än så tills vidare får mina stackars foton dras med den där klossen XD
#7 Okej du tänkte på det viset 
Ang loggan så tar det max 2 minuter att göra en vattenstämpel i Gimp, så det bör inte vara så svårt att orka med 
/Désirée
Eh. 2 minuter att exekvera designen möjligtvis, men att tänka ut den…
Jag menade att ändra din nuvarande logga till en mer diskret vattenstämpel 
/Désirée
Den måste ju synas också XD
Har som sagt inte tid att mecka med det där nu, målet är att hitta en ikonisk logga som man kan känna igen och tyda även när den bara är svagt antydd, men ja.. Inte just nu.

En riktigt skön bild! En lite ovanlig placering på katt ,