Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 472 ggr
Surviver
0

några bilder...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är några bilder som jag skulle vilja ha lite tips och ideer på hur jag kunde få bättre… har inte jälv något bra fotoprogram så de är helt oredigerade nu…

mvh.Surviver

Börjar med en bild på min Hund, bilden  är tagen mot snön…

Surviver
0

En ögonblicksbild på kissen, synd bara att den blev kapad i överkant… (jag anade inte att han tänkte göra sådär precis)

Surviver
0

En till på kissen, gillar uttrycket i ansiktet men bilden är lite tråkig i övrigt…

Surviver
0

Snubblade över en bild till, kanske inte så mycket man kan göra åt den men man får ju lite vårkänslor iallafall, jag gillar den.

Surviver
0

Hoppas att jag inte blir utsparkad pga. min bildbombning nu bara…

Den här bilden är på min häst, skulle någon vilja hjälpa mig att "trolla bort" störande saker runt om (om det går)…

Surviver
0

bara en bild till…

Undrar om den här bilden är bortom all räddning eller om det går att göra något av den fast den är så suddig???

Jag har ju som sagt inget fotoprogram själv men jag tänkte skaffa ett,, har ni något tips, ett dom är lätt att förstå sig på??

Mvh. Surviver

BMJ
0

Inte vet jag om den blev så mycket bättre. Bakgrunden är helt ren och motivet ligger lite till vänster om mitten. Det finns inte så mycket att göra med en sådan bild. Jag har lagt på lite mer skärpa och gjort bakgrunden något mörkare. Bilden hade vunnit på att du kom ner i hojd med hundens huvud och inte tog en bild uppifrån. Hade du sen fått hunden till att titta in i kameran så hade det blivit ett riktigt bra porträtt.

BMJ
0

Putte. Rensad från lite runtomkring

Surviver
0

#7 vad fin den blev! Tack!

Robert
0

surviver, nu har jag ingen hund hos mig som jag kan öva på, men däremot tre små barn. Till en början så tyckte dom att det var spännande att vara modell, men numer så är det inte lika roligt längre. Mer roligt är det att kasta fresbee med pappas reflektor eller hänga i ljusstativen.

Jag tog ett par bilder på en rottis i helgen. Här är en bild där jag har haft en blixt från sidan istället rakt på, 45 grader - så blixten står mitt emllan mig och kameran. På kameran har jag haft en "fill", fillen är svagare satt en den på sidan - och fungerar bara till att lätta upp skuggor.

Nu skulle bilden bli bättre med jämnare bakgrund och att jag inte vred kameran så mycket.

Kör du en blixt rakt på så blir objekten rätt platta. Använd då istället befitnligt ljus som ditt huvudljus. Du kan ha solen som ditt huvudljus och låta den komma in mellan dig och objektet. En vit vägg kan fungera som reflektor.

Hälsningar

Robert

Robert
0

#2, lekandes katter är kul. Låt hela katten vara med i bild till nästa gång. Sedan om du komponerar bilde till att ha mer luft katten är vänt åt gör bilden bättre. Bra att du har en jämn bakgrund bakom katten.

Behöver du hjälp med en bild så är det bättre att du lägger ut en bild i en sträng. Låt oss hinna avverka en bild i taget med ungefär samma tema. Säg att det är en bild på en katt, så lägg ut en bild först och vi får kommentera den. Därefter kan man bygga på med fler bilder inom samma område. Med många bilder så blir det mycket att kommentera och vi tappar tråden.

Hälsningar

Robert

Surviver
0

#10 Ok jag ska tänka på att inte lägga ut så många bilder nästa gång. tack för tipsen!

Jag har försökt mig på närbilder idag, som jag läst tips om här på sidan.. så här blev en på katten.

Surviver
0

och här en bild på tulpaner som jag fick av min sambo…

(nu ska jag ge mig ett tag med mitt bildbombande) *lovar*

Faxlin
0

Bild #12 Måste jag bara säga att jag tycker du lyckas bra att fånga ljuset i bladen. Blommorna känns levande. Och jag tycker att det är bra skärpa och en härlig blandning av färgerna.
Skulle jag komma med något, skulle jag säga att det vore roligt att få se dem fotograferade mer från sidan i stället för uppifrån. Men detta är en högst amatör mässigt utlåtande.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Robert
0

surviver, du får bomba oss med bilder. Det är bara trevligt.

Det är inte för att jag vill ta död på din entusiasm, men du kommer att få bättre respons på dina bilder om du lägger in färre bilder och separerar trådarna. #11 är en katt och #12 är tulpaner, två olika ämnen!

Hälsningar

Robert

Surviver
0

jahaja, jag som tänkte att det väl blev rätt nu då när jag la in två bilder som båda var närbilder… Jag tänkte att det var samma ämne… inte lätt att göra rätt ;o)