Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 418 ggr
Yeahsussu
0

Svansjön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där bland hundratals vackra svanar satt jag och njöt! Borde ha tagit med öronproppar dock. Bilderna blev ganska bleka från början, men mörkade ner dem i efterhand för att få fram kontrasterna mellan svanen och naturen.

Förbättringar?

Anna
0

Jag gillar den mörka, kraftiga vinjetten runt om, den förstärker bildens mystik, helt klart. Jag tycker det är en bra bild med bra skärpa och kontraster med lagom mycket förgrund samt bakgrund. Dock har jag lite svårt att urskilja alla vingar och svanhalsar bland de längst fram som är påväg att flyga(?). Kanske inget du hade kunnat göra bättre men något som stör mig lite iallafall.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Martin
0

Jag gillar bilden! Kanske aningens aningens för mörk för min del, men tycker också att tanken är rätt att dämpa den för att få stämningen som du kände och upplevde.

Visst är det underbart att bara sitta i naturen och ta del av alla intryck och upplevelser. Tycker du har lyckats bra med en bild, som dels visar stillhet men där är även lite "action" som livar upp. Att det är rörigt bland halsarna och vingarna - det är inget som stör mig.

mvh Martin

Yeahsussu
0

Tack båda två! Jo nu när jag sitter vid en annan skärm märker jag att bilden kanske blev en aningens för mörk, borde ta och ljusa upp den lite.

Anna
0

#3 Jo, nu när jag kom hem känns den nog lite för mörk. Satt på systerns stora widescreen förut. ;)

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se