Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 734 ggr
neonrosa
0

Kritik på hästbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var i Danmark nästan hela påsklovet, och där fanns det ett stall så jag drog dit och fotograferade hästarna. Är inte så jättevan att just foografera hästar, även fast jag rider, så jag skulle vilja ha lite kritik på dessa bilder.

[På bilden] Lime sträcker sig mot himlen

neonrosa
0

Min favorit - Lingon med de blå ögonen.

Linafoto
0

#0 härlig sommar bild, bra perspektiv. Men det känns som om blixten har gjort bilden för ljus. Skulle vilja se mer skärpa på hästens häftiga färg.

#1 här har du fått bättre skärpa, men hästen tittar bort och man blir mer nyfiken på vad han tittar på. Även på denna bild har du överanvänt blixten och hästens vita partier blir för ljusa för att man ska kunna se detaljer. Det är synd att skuggan kom med längst ner på bilden.

/Lina svensson

neonrosa
0

#2 Tack för kritiken! Jag har inte använt blixt alls.

En liknande på Lime fast en annan vinkel. Dåligt beskuren?

Linafoto
0

#3 Den var riktigt härlig. Jag gillar att du vågar andvända andra perspektiv som sagt ;)

Bullan
0

Det enda jag kan tycka ser konstigt ut… är halsen på Lime…på båda bilderna…den ser jättesmal utGenerad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

neonrosa
0

#5 Hm, ja , det ser nog ut så i den vinkeln, tyvärr…

Thorsson
0

Jag tycker att bilderna är bra. Men bil nr 2 vet jag inte. men den kändes helt fel. vet inte varför men den gjorde bara det.

Anna
0

På första bilden (#0) känns hästens hals väldigt smal och huvudet blir då opropertionerligt stort. Annars bra med en ren och enkel bakgrund - inte ofta man får till det!

På bilden i inlägg #1 är det också en relativt ren bakgrund men skuggen(?) till höger om hästen stör mig ganska mycket faktiskt. Hästen känns lite kapad - hade antingen velat se hela hästen med ben & hovar eller bara huvudet. Inte sådär avklippt nedanför bringan och bogarna. Bra uttryck ifrån hästen, kanske att ögonkontakt inte hade suttit fel. =)

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se