Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1167 ggr
[Koppsal]
2011-05-27 10:26
0

rådjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ojoj vad mycket rådjur vi har här utanför fönstret på morgonen. Nu har jag vant mig så jag blir inte rädd när det står ett och kikar in genom fönstret. Så nära kommer de. De stryker sig mot husväggen ^^
Jag fotade lite igår, men det var svårare än jag trodde. Solen kom och gick. Antingen var det ljust med hårda skuggor eller så var det inte ljus alls. plus att jag var tvungen att fota genom glaset som hade massor av ljusreflektioner.
De flesta bilder fick ingen bra skärpa och blev för ljusa. eller så var det tvärt om. Så jag har redigerat mina bilder lite. Bara färgerna då så klart :) och beskärt dem :)

säg gärna vad ni tycker om detta foto os jag fick hyfsad skärpa på i alla fall :)

*den vita fläcken i hörnet är en sådan reflektion*

cinna
2011-05-27 12:00
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skära-skar-skurit -> beskurit Flört

Gillar kompositionen - får mig att undra vad rådjuret tittat på. Synd på reflexerna, men som du skrev, taget genom ett fönster så får man ta det som det blir… Du får satsa på öppna fönster från början iställetOskyldig

uffelarsen
2011-05-27 19:58
0

Gillas skarpt! En ovanlig bildvinkel som får en att titta en gång till. Vi låtsas att ljusreflexen är "morgondis"Glad I mina ögon är bilden en riktig "keeper" . Man ser råddjur från sidan och framifrån i 99% av alla rådjursbilder så det gör att denna sticker ut och i övrigt är det inget att "klaga" på , kanon helt enkelt.

[Koppsal]
2011-05-27 20:29
0

#1 hahah jag går i en engelsk skola så jag har lite problem med sådant. haha ^^

Jo får pröva att sova med öppna fönster en dag och hoppas på att rådjuren finns där på morgonen :D 

Tack btw! :)

#2 tack! Jag blev faktiskt extra nöjd med denna :)

[Doglovers]
2011-05-27 21:34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En mycket fin bild på rågeten. Och en härlig vinkel. Jag trodde faktiskt det var morgondis.

[Koppsal]
2011-05-28 09:54
0

#4 haha tack! :)