Vattenmärke
Var hittar jag på GIMP där jag kan göra med ett vattenmärke? Jag antar att det är något annat än att skriva dit en text.
Hmmm. Jag fattar ingenting om hur man laddar ner dessa tillbehör. hittade nämligen en sak till som jag vill ha nedladdat.
Först klickar du på den plug in du vill ladda ner och där hittar du den som nedladdningsbar fil. Klicka på filen och kom sen ihåg var den lägger sig i din dator. Ja du det är ju mer än 900 sidor medplug ins så det finns en del att välja på
(Även om det är en hel del dubletter)
/Désirée
Okej, jag testar igen.
Heter det typ Waterstamp på engelska?
Watermark! 
/Désirée
Hehe. Jag är nog korkare än korkas. Vad gör jag sen när jag laddat ner filerna?
I Gimp finns det 2 olika underkataloger - 1. plug ins och 2. script. När du har laddat hem dina plug ins eller script, så lägger du dem i avsedd katalog, sen hittar du dem antingen under script-fu eller filter. Hoppas att du fattar, jag har inte Gimp på svenska så jag hoppas att beskrivningen är begriplig.
/Désirée
Det där blev alldeles för invecklat för mig. Får nog vänta på mannen iaf. Synd bara att han är borta till tisdagen.
Får se om jag hinner göra en bättre beskrivning. I sånna fall får du den via pm. Vad har du för operativsystem?
/Désirée
Jag har Ubuntu 10.04
Okej det förenklar saken för mig 
/Désirée
Aaaah vad bra. 
Du är toppen som vill hjälpa mig.