Lagom pris?
Undrar vad rimligt pris är för ett kamerahus, Canon EOS 300D? hittar inga på blocket å jämföra med ;) inger märkbart fel på den och jag har bytt minneskortläsarn så den e helt ny.

Rimligt är ju vad som man kommer överens om mellan säljare och köpare.
Det finns egentligen ingen kamera i det aktuella sortimentet att jämföra med, då 300D tillhör en äldre generation. Sensorerna idag är bättre på mer än ett sätt, men det har inte säkert någon betydelse för en presumtiv köpare. Sätt ett pris som du tycker är rimligt. Jag skulle gissa att mindre än hälften av vad ett av de billigare kamerahusen kostar idag är rimligt, även om kameran då den såldes inte var särskilt billig.
Men det är helt en fråga om vad köparen tycker är rimligt. Jag skulle gissa att det är möjligt att sälja den för omkring 2000, men att det kan vara svårt att hitta köpare, och att den är ganska lätt att sälja för omkring 1000. När man tittar på "säljes" på nätet hittar man önskade priser upp mot 5000 för ett sånt hus, men kommentarerna i tråden säger en del om hur folk reagerar. Den som köper begagnat hoppas nog i regel på att komma över någonting mer förmånligt än att köpa nytt, och kamerorna har blivit både billigare och bättre sedan 2003. Det är väldigt svårt att sätta ett alldeles bestämt värde på en äldre digital kamera. En bekant till mig köpte exempelvis en 10D för 1000 kr komplett med kitobjektiv, och det var flera år sedan.
Så det är nog mest en fråga om hur kvickt du vill göra om den till pengar.
Jag tog 600 för huset, de är trotts allt en vän till mig som ville köpa det och jag hoppas det inte var för dyrt för de…