Fotoklubbar
FotoiFokus har nu uppdaterat "Länkar" med nya länkar till landets olika fotoklubbar. Ta gärna en titt bland länkarna och om du saknar just din favoritklubb så tipsa oss gärna via ett meddelande eller lägg ut en kommentar här nedan.
Jag tror att din lokala klubb blir väldigt glad om du tar kontakt med dom. Varför inte titta in hos dom vid deras nästa möte!
Alla de klubbar som nu finns listade bland "Länkar" har fått ett mail från oss. Vi har uppmuntrat dom till att skriva en liten artikel om just deras förening om vad dom gör och vad dom kan erbjuda dig. Så håll utkik framöver vad din lokala fotoklubb kan erbjuda dig.
Hälsningar
Robert

Johan på Kiruna Fotoklubb hörde av sig först utav de 80 mailen vi skickade.
Det skulle vara väldigt underbart om vi på FotoiFokus kunde ta del utav omgivningen från Kiruna. Det är helt andra förhållanden i Kiruna än vad vi har i södra Sverige och Finland är vana vid. Jag har varit resande uppe i norrland och jag har bara positiva minnen av det varma mottagande man bemöts utav.
Hälsningar
Robert

*Asg*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#2 - Nu bekräftade du en av alla de fördommar vi "här nere i söder" har om dem i de norra trakterna. 

#2, helt underbart!

Ett flertal fotoklubbar har redan hört av sig och har lovat att sätta ihop en artikel om just deras klubb, vilket ska bli intressant läsning.
Hälsningar
Robert

…vart tog ni vägen? Några hörde av sig och var intresserade av att sätta ut en artikel, men av 80 kontaktade klubbar så svarade 5 stycken på mitt mail. Är klubbarna ute i landet fullsatta?
"…Jag skulle bli väldigt glad om ni tog er tid till att skriva ihop något journalistiskt material om just er klubb. Till texten får ni hemskt gärna bifoga bilder som är max 345 pxl breda. Varför inte skriva lite om vad ni gör, hur ofta ni träffas, hur många ni är och vad som krävs för att bli medlem i er klubb. En mostvarande sajt till FotoiFokus i USA har redan bidragit till med innehåll för en artikel, ShutterFreaks. Gå in bland "Artiklar" och läs mer om sajterna ShutterFreaks och BetterPhoto.com för att bilda en uppfattning…."
Hälsningar
Robert
Väntar du några dagar så kanske det kommer något från Fjälkinge fotoklubb…

#8, vad kul! Vi på Foto.iFokus stöder mer än gärna Fotoklubbarnas verksamhet genom att de har möjlighet att ha stående reklamplats i form utav en artikel här på Foto.iFokus.
Kommer det in lite fler bidrag så kan vi skapa en separat artikelkategori för fotoklubbarna. En separat artikelkategori gör det enkelt för andra att hitta information om klubbarna. Hålls det olika aktivieter som kan rapporteras så är klubben välkommen att berätta om aktiviteten.
Hälsningar
Robert